Tersentvh Pada Gambar Ini, Najib Harap Bertemu Dengan Pakcik Tua Ini Kerana Mendoakan Allahyrhamah Bondanya

 

Tun Rahah Mohamed Noah, isteri kepada bekas Perdana Menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein menghmbuskan nafas terakhir pada usia 87 tahun di h0spital swasta, semalam.

Jnzh Allahyrhamah Tun Rahah, yang juga bonda kepada Datuk Seri Najib Razak itu telah selamat disemadikan dengan penuh istiadat penghormatan negara, 3.45 petang, hari ini.

Rata-rata pemimpin dan orang kenamaan datang menzlarahi termasuk seteru najib sendiri iaitu, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Namun dari sudut kejauhan ada insan biasa yang mendah tangan merafakkan doa buat Allahyrhamah bonda Najib.

Sekeping gambar itu telah menarik perhatian Najib. Tersentvh dengan gambar itu, Najib berharap bertemu dengan Pakcik tua itu kerana turut mendoakan Allahyrhamah bondanya biarpun dari jauh.

“Amat menyentuh hati saya melihat ini. Saya tidak kenal saudara tetapi saya berharap dapat bertemu satu hari nanti. Terima kasih atas doa untuk Allahyrhamah bonda. Semoga r0h bonda ditempatkan bersama mereka yang beriman dan beramal soleh. “

Allahy4rhamah Tun Rahah disemadikan di Mak4m Pahlawan, tempat bersemadi kakaknya, Allahyrh4mah Tun Suhailah yang mennggal dunia pada 4 Oktober 2014.

Hujan renyai mengiringi sepanjang majlis pengebvmian seri kandi negara itu yang turut dihadiri Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, dan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bersama isteri Baginda, Tengku Permaisuri Norashikin.

Turut hadir juga beberapa kenamaan termasuk Perdna Mnteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isterinya.

Terdahulu, jnzh tiba di masjid berkenaan pada 2.15 petang sebelum Imam Besar Masjid Negara, Ehsan Mohd Husni mengetuai solat jnzh kira-kira 2.30 petang.

Sebaik selesai solat, jnzh diusung ke Mkam Pahlawan yang terletak bersebelahan Masjid Negara untuk disemadikan.

Mengiringi jnzh kelima-lima anaknya iaitu Najib, Datuk Mohamed Nazir, Datuk Ahmad Johari, Datuk Mohamed Nizam dan Datuk Mohamed Nazim.

Selepas bacaan talkin disempurnakan oleh Imam Besar Masjid Negara, para kenamaan dan kaum keluarga menyiram air mawar di pus4ra.

Sementara itu, Najib berkata Penganugerahan Istiadat Pengebumlan Negara kepada bondanya sebagai satu penghormatan istimewa dan merupakan satu kenangan manis buat keluarga Allahyrham Tun Abdul Razak Hussein.

“Ia sudah tentu merupakan satu penghormatan yang istimewa.

“Saya percaya ia menjadi kenangan manis kepada keluarga Tun Razak,” katanya ketika ditemui pemberita di Makam Pahlawan, Masjid Negara, hari ini.

Najib juga menjemput orang ramai untuk turut serta dalam majlis tahlil dan doa selamat yang akan diadakan di Masjid Ar-Rahah, Kampung Kerinchi, sepanjang minggu ini.

“Kita akan ada majlis tahlil pada setiap hari selama seminggu bertempat di Masjid Ar-Rahah jadi orang ramai dipersilakan kalau sudi hadir bersama,” katanya lagi

Innalillahwainnailaihirojiun… semoga r0h Allahyrh4mah dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan ditempatkan bersama orang yang beriman dan beramal soleh. Al-Fatihah.

Sumber:ohinfokini

Via trendinggiler

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*