Suami Isteri Mavt Kereta Bertembvng MPV HiIang KawaIan.

 

RAUB – Sepasang suami isteri mavt selepas kereta dinaiki mereka bertembvng dengan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dipercayai hiIang kawaIan di Kilometer 329 Jalan Raub -Tersang di sini, hari ini.

Mngsa yang mavt dalam kejadian itu ialah pemandu kereta jenis Perodua Myvi, Azizan Ismail, 60, dan penumpang hadapan kereta, Che Norzihan Mohd Nor, 51.

Ketua PoIis daerah, Superintendan Kama Azural Mohamed berkata, kejadian kira-kira jam 7.50 pagi berlaku ketika kedua-dua mngsa dalam perjalanan dari arah Tersang ke Raub.

“Apabila sampai di tempat kejadian sebuah MPV jenis Perodua Alza dari arah Raub dipercayai hiIang kawaIan selepas tayar sebelah kiri tergeIincir di bahu jalan sebelum bertembvng dengan kereta dinaiki mngsa.

“Akibat kejadian kedua-dua mngsa yang menaiki kereta jenis Perodua Myvi meninggaI dunia di tempat kejadian,” katanya di sini hari ini.

Tambahnya, pemandu dan seorang penumpang MPV berkenaan p4tah kaki manakala seorang lagi penumpang yang merupakan seorang jururawat tldak mengalami keceder4an.

Gambar: Arwh Azizan Dan Norzihan.

Menurutnya, myat mngsa dihantar ke H0spital Raub untuk bed4h slasat.

Gambar: Arwh Azizan Dan Norzihan.

Dalam pada itu, katanya ke$ dislasat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan slasatan masih giat dilakukan.

Katanya, berdasarkan slasatan awal keadaan permukaan jalan adalah rata dan kering dalam keadaan cuaca yang baik.

 

Sumber:K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*