Didakwa Menyebabkan Pelajar His#p Kem4Iuannya Dalam Kereta, Pengetua Sekolah Mengaku Tak Bersalah

Seong pengetua didakwa di Mahkamah Sesyen, di sini, hari ini, atas enam pertuduhan merog#l, menc4buI dan melakukan s#ks oral terhadap pelajarnya dalam kejadian antara Januari 2018 sehingga September tahun ini.

Tertuduh, Mazlelee Mustafa, 45, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan selepas semua pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Ahmad Bazli Bahruddin.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Hajarul Falenna Abu Bakar manakala tertuduh diwakili peguam, Wan Fadzil Wan Omar.

Mengikut pertuduhan pertama dan kedua, tertuduh didakwa menyentuh badan dan merog#l seorang kanak-kanak perempuan berusia 14 tahun di pejabatnya di Machang jam 10 pagi pada 26 Januari 2018.

Pertuduhan ketiga pula, tertuduh didakwa merog#l mangsa sama serta di lokasi sama jam 10 pagi pada 23 Februari 2019.

Bagi pertuduhan keempat, tertuduh didakwa dengan maksud s#ksual menyebabkan mangsa mengh#sap kem4luannya dalam kejadian pada 22 Februari lalu dalam sebuah kereta jenis Honda BRV, antara jam 9.30 malam hingga 11.30 malam di tepi Jalan Machang-Kuala Krai.

Pertuduhan kelima, tertuduh didakwa melakukan perbuatan sama di pejabatnya pada jam 10.30 pagi 22 Ogos 2020. Bagi pertuduhan terakhir, tertuduh didakwa dengan maksud s#ksual menyentuh kem4luan mangsa yang ketika itu berusia 16 tahun pada 15 September lalu.

Bagi pertuduhan pertama dan keenam, tertuduh didakwa mengikut Sksyen 14 (a) Akta Kesalahan-Kesalahan S#ksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 dan boleh dihukum di bawah Sksyen 14 Akta sama yang membawa hukuman pnjara tidak melebihi 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua dan ketiga pula tertuduh didakwa mengikut Sksyen 376(1) Knun Kesksaan yang memperuntukkan hukuman pnjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Sementara itu, pertuduhan keempat dan kelima, tertuduh didakwa mengikut Sksyen 14 (d) Akta Kesalahan-Kesalahan S#ksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 dan boleh dihukum di bawah Sksyen 14 Akta yang sama yang membawa hukuman pnjara tidak melebihi 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Hajarul Falenna memohon supaya tiada sebarang jaminan ditetapkan untuk tertuduh.

Wan Fadzil pula dalam rayuannya memohon mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak RM5,000 untuk setiap pertuduhan.

Mahkamah bagaimanapun menetapkan ikat jamin sebanyak RM35,000 dengan seorang penjamin untuk enam pertuduhan. Tertuduh membayar ikat jamin yang ditetapkan oleh mahkamah.

Mahkamah menetapkan 24 Januari depan untuk sebutan semula kes dan keputusan laporan perubatwww.hmetro.com.my/mutakhir/2020/12/655864/pengetua-didakwa-rogol-cabul-dan-seks-oral-pelajar”>Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*