[video] Tanah & Mercvn Pvnca P01is Men3mbak 2 Beranak!

Kejadian sebenar di Filipina
Kisah semua tu bermula daripada perasaan m4rah & ger4m. Pertama si tuan p01is(yang men3mbak tu) bercuti di kampung nya.

Rasa ger4m oleh kerana jiran mereka ni yang main “boga”( saya sertakan gambar sekali dekat bawah) ini adalah cara membuat letvpan yang digunakan di Filipina semasa perayaan Krismas sampai tahun baru. Boga ni sama dengan “meriam buluh” kalau di Malaysia.

Pert3ngkaran bermula sewaktu si tuan p01is ni mahu membawa lelaki yang dipeluk oleh ibunya itu ke balai p01is kerana “boga” ni dil4rang di Filipina sekarang. So dia perlu dibawa dan did3nda di balai. Sebab itulah si budak kecik ni masuk campur untuk menyuruh si ibu tu melep4skan si lelaki itu supaya di bawa ke balai. Tetapi si ibu tetap memeluk anaknya si Anthon(mangsa).

Tetapi pert3ngkaran semakin pan4s apabila kisah mereka yang dulu-dulu tu di ungkit semula, tentang “right of way” pasal rumah mangsa tu masuk kedalam lagi, tetapi kena lalu di depan rumah si tuan p01is ni.

Jadi ia adalah kontroversi antara dua jiran ni yang sudah lama terp3ndam. Tiba-tiba diungkit dan membuat si tuan p01is lebih mar4h & ger4m lalu men3mbak  ibu & anak di kep4la.

Ini adalah satu pengaj4ran buat kita semua sebab itulah kalau kita ni sangat mar4h dengan orang lain, kontrol sikit perasaan, pasal perasaan tu boleh mmbuat kita melakukan d0sa.

Video Player

LAGI VIDEO DIBAWAH

Apa pendapat anda.Jangan lupa SHARE dan komen yang baik-baik sahaja.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*