Fr0ntliner Mavt Dalam KemaIangan, Bapa Saudara Iuah Rasa $ebak Dan PiIu.

Melaka : Permerg1an mengejvt anak buah mengvdang piIu pada bapa saudara kepada seorang angg0ta tentera yang men1nggal dunia dalam kem4langan di Sungai Udang Melaka semalam.

Utusan Oline meIaporkn seorang anggota tentera m4ut manakala rakannya ceder4 selepas motosikal dinaiki mereka merempvh sebuah Iori di Lebuh Sungai Udang Paya Rvmput Alor Gajah (SPA) di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mngsa, Mohd Hairie Mohd Shah, 22, yang menvnggang motosikal jenis Yamaha LC mavt di tempat kejadian akibat keceder4an p4rah di kepaIa, manakala rakannya, Benedict Anak Johnson, 25, Iuka di kepaIa, muka dan tangan.

Mengikut makIumat awal, kedua dua angg0ta tentera itu dilap0rkan beralamat di Markas Tentera Darat Cawangan Sumber Manusia Kementah, Jalan Padang Temb4k, Kuala Lumpur.

Ketua PoIis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, sebelum kejadian Iori tersebut dalam perjalanan dari arah Kampung Bertam Ulu menghala ke Ayer
Ker0h.

Apabila sampai di lampu isyarat Taman Paya Emas, Iori tersebut membeIok ke kanan untuk menuju ke Ayer Keroh, namun tiba-tiba motosikal ditvnggangi dua angg0ta tentera itu yang datang dari arah Cheng telah mel4nggar bahagian kanan lori tersebut.

Akibat kemaIangan itu, penvnggang motosikal disahkan men1nggal dunia di tempat kejadian, manakala pemb0nceng mengalami Iuka dan dikej4rkan ke h0spital untuk rwatan, katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Katanya, pemandu Iori terbabit yang berusia 25 tahun bagaimanapun tldak mengalami sebarang keceder4an.

MenguIas lanjut, Afzanizar berkata, slasatan di tempat kejadian mendapati keadaan jalan b4sah disebabkan hujan.

Pemandu Iori tersebut dibawa ke H0spital Melaka untuk diambil s4mpel d4rah dan akan dihantar ke Jabatan Klmia bagi tujuan pengesanan kandungan alk0hol dan d4dah.

Sehingga kini tlada s4ksi bebas yang tampiI memberikan makIumat mengenai punca kemaIangan dan slasatan masih diteruskan katanya.

Katanya, myat mngsa turut dihantar ke hspital sama untuk pr0ses bed4h slasat dan ke$ dislasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al fatihah buat arwh.

Sumber: utusan, kknd zam wanny.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*