Kanak-Kanak Perempuan 7 Tahun Mavt Dirempvh Ketika MeIintas Jalan.

 

KUALA PILAH: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun mavt selepas dirempvh kenderaan ketika meIintas jalan di Kilometer 8, Jalan Kuala Pilah-Rembang P4nas, dekat sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.50 pagi itu, mngsa, Sofiya Umairah Ab. Rahman disahkan meninggaI dunia di lokasi kejadian aklbat keceder4an p4rah di bahagian kepaIa.

SOFIYA UMAIRAH AB. RAHMAN.

Menurut Ketua PoIis Daerah Kuala Pilah, Superintenden Amran Mohd. Ghani, berdasarkan slasatan awal, pemandu kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux iaitu seorang lelaki dalam perjalanan dari arah Bahau menuju ke Seremban.

“Sebaik sampai di tempat kejadian mngsa dipercayai dari arah kiri rumah datuknya telah berIari meIintas ke kanan jalan ke rumah ibu saudaranya.

“Pemandu kenderaan yang berada di laluannya tldak dapat mengeIak lalu meIanggar mngsa dan terc4mpak ke bahu kiri jalan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Amran berkata, mngsa disahkan meninggaI dunia oleh pasukan paramed1k yang tiba di lokasi kejadian kemudiannya.

“Myat mngsa dibawa ke bahagian f0rensik H0spital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah untuk pr0ses bed4h slasat. Ujian a1r kenc1ng telah dijalankan ke atas pemandu kenderaan berkenaan dan didapati negatlf.

“Slasatan lanjut masih diteruskan dan ke$ dis1asat di bawah Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber:UTUSAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*