Baru Sambut Anniversary Bersama, Kini Papa Sudah Tiada Lagi Ankku

 

Rembau : Seorang pekerja penyelenggaraan m4ut selepas dipercayai tergeIincir ke dalam kolam di tempat kerjanya di sebuah kilang ayam di Kampung Gebok, Mantin semalam.

Dalam kejadian berkenaan, mngsa, Shahrun Nizam Mohamad Norman, 25, disahkan m4ut oleh pasukan paramed1k yang tiba di lokasi kejad1an selepas myatnya ditemui di dasar kolam oleh pasukan bomba.

Menurut Ketua Balai Bomba dan PenyeIamat Mantin, Penolong Kanan Penguasa Bomba, Mohd Hidayat Basly, pasukannya bergegas ke lokasi kejad1an sebaik menerima panggilan pada pukul 10.36 malam dan tiba di lokasi pada pukul 10.43 malam.

Kita menerima maklumat terdapat seorang lelaki terj4tuh ke dalam kolam yang terdapat di kilang berkenaan, Kita menggunakan Grippling Iron untuk mencari mngsa.

Portable pump juga digunakan untuk mengepam air keluar dari kolam yang dianggarkan berkeluasan setengah padang bola dan sedalam 2.5 meter,katanya ketika dihubungi dekat sini tadi.

Menurutnya, keadaan cuaca semasa itu hujan dan mngsa ditemui kira-kira pukul 1.48 pagi.

Mngsa disahkan m4ut oleh pasukan paramed1k dan diserahkan kepada pasukan poIis bagi tindakan selanjutnya.

Sementara itu, ibu mngsa, Samiah Omar, 47, berkata, anak sulongnya itu merupakan seorang anak yang sangat baik, rajin serta pantas menghulurkan bntuan sekiranya diminta.

Minta tolong apa sahaja mesti along buat, tak pernah menolak. Walaupun masih sed1h dengan kejadian ini saya bersyukur apabila urusan pengebvmian arwh dapat berjalan dengan lancar walaupun di hari cuti hujung minggu.

Selesai bdah s1asat terus mandi, dik4fankan dan disolatkan sekali di h0spital sebelum di bawa ke Masjid Kariah Chengkau Ulu untuk disolatkan sekali lagi selepas solat Zuhor, katanya ketika ditemui di Tanah Perkburan Batu 24 dekat sini tadi.

Samiah berkata, dia dan suami, Mohamad Norman Bajuri, 48, bergegas ke tempat kerja anaknya dari Chengkau ke Nilai selepas solat Maghrib semalam (kelmarin) setelah menerima pesanan WhatsApp dari menantu mereka, Zakiroh Ahmad Sabri, 27, kira-kira pukul 6.30 petang.

Menurutnya, menantunya yang bekerja di kilang yang sama mulai berasa tidak sedap hati apabila suaminya masih belum lagi pulang pada lewat petang.

Menantu meminta berpatah balik ke tempat kerja kerana ternampak sebuah kereta dengan lampu masih dihidupkan. Bila kami sampai di lokasi dimaksudkan memang ada kereta anak kami dan pihak pengurusan kilang menghubungi pasukan bomba bagi mendapatkan bntuan.

Arwh meninggaIkan seorang baIu dan anak perempuan berusia dua tahun.

Moga keluarga dan isteri arwh tabah dengan apa yang berlaku yang maha esa lebih sayangkan arwh. Al fatihah.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*