[VlDEO] Disy4ki P0sitif C0VlD-19, Atuk Minta Ambil Wuduk Dahulu Sebelum Naik AmbuIans

 

Sejak beberapa hari lepas, tuIar di media sosial video seorang wrga emas yang dibawa menaiki ambuIans susulan disy4ki pos1tif C0VlD-19.

Muat naik yang dilakukan oleh penguna Twitter dikenali sebagai haiqalroslann itu telah tuIar di media sosial tersebut setelah warganet berasa begitu seb4k melihat situasi yang dialami oleh wrga emas itu.

Menurutnya, salah seorang jemaah Surau Asyakirin Bandar Baru Pasir Pekan, Tumpat telah disahkan pos1tif C0VlD-19. Jadi, lelaki wrga emas yang dikenali sebagai Pok Sin itu disy4ki mendapat penuIaran kerana telah menghadiri solat jemaah di surau tersebut.

Nak ambil air sembahyang dulu

Apa yang membuatkan warganet tersentuh adalah momen Pok Sin meminta untuk mengambil wuduk terlebih dahulu sebelum dibawa menaiki ambuIans.

Seb4k tengok video ni

Muat naik yang dibuat pada 26 Disember itu telah mendapat lebih daripada 13 ribu tanda suka dan lampir 11 ribu perkongsian semula di Twitter.

Rata-rata dari mereka mengakui sed1h melihat wrga emas menjadi mngsa kepada pndemik ini dan telah mendoakan agar Po Sin itu diberi kesmbuhan serta segera bebas daripada wbak yang sedang menuIar di seluruh dunia ini.

Kredit: OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*