“Dah Penat Layan! Rasa Tertiipu Duit Habis…” – Sharifah Shahira

 

Penyampai radio Suria FM, Sharifah Shahira bi.ngung memikirkan mengenai pembantu rumahnya yang hilang dipercayai mela.rikan diri pada Ahad lalu.

Menurut Sharifah Shahira atau lebih mesra disapa Shiera, pembantu rumah warga Indonesia itu hilang dan gagal dikesan semasa dia dan suami berada di Raub, Pahang.

“Dia dah kerja dengan kami empat tahun… dia ada cakap nak balik Indonesia tapi kami tak bagi sebab sekarang tengah wab4k C0vld-l9. Kalau dia balik nanti tak boleh nak pulang ke Malaysia semula. Sebelum ini tak ada isv pun, kita izinkan saja kalau dia nak balik jumpa keluarga.

“Malah, permit kerja dia pun baru sahaja diperbaharui sebab dia bersetuju nak sambung kontrak dengan kami lagi. Kalau awal-awal dia kata tak nak kerja kita tak paksa.

“Isv maid la.ri ni memang tak pernah habis, duit habis bayar ejen sahaja, dapat yang baru pun sama juga… esok lusa ada masalah lagi!” katanya kepada mStar.

Sebelum itu, menerusi Instastory Shiera berkongsi mengenai kehilangan pembantu rumahnya dikenali sebagai Seri.

Sementara itu, Shiera memaklumkan dia dan suami, Ijoy sudah membuat lap0ran polis berhubung kehilangan pembantu rumahnya ini.

Shiera anggap pembantu rumah seperti keluarganya sendiri.

“Kami dah buat lap0ran polis sebab bimbang jika berlaku apa-apa kemudian hari, tapi permit kerja dia saya tak ma.tikan… biarlah kalau dia enjoy dulu. Kita pun tak mahu dia masuk penj4ra kalau dit4ngkap, ikutkan dalam keadaan sekarang dia nak balik Indonesia pun tak boleh.

 

“Sepanjang dia kerja tak ada bawa masalah pun, kita bagi pakai telefon sebab kita tak nak sekksa dia, kita bukanlah kej4m tapi apabila bagi kebebasan mulalah buat perangai.

“Kita ni tak sampai hati nak sekksa pekerja… kita orang Melayu hati lembut, gaji pun tak pernah bayar lambat, pasport pun dia boleh pegang! Tapi hujung-hujung isv maid ini tak pernah selesai, tak terkira dah berapa ramai yang lari!” ujarnya

 

 

Sumber : mStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*