Br0ker Wanita Bvnuh Kucing Berjaya Dit4han Dan Direm4n 4 Hari Untuk $iasatan.

 

Bukit Mert4jam: Wanita yang dipercayai memukuI dua kucing sehingga seek0r ha1wan itu mat1 dalam kejadian di Plntas Kalui, Seberang Jaya kelmarin direm4n empat hari bagi membantu slasatan mengikut Sksyen 29(1)(e) Akta Kebajikan Ha1wan 2015.

Perintah rem4n dikeluarkan Haklm Ahzal Fariz Ahmad Khairuddin.

Haklm membenarkan svspek direm4n selama empat hari hingga Ahad ini untuk membolehkan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) melakukan slasatan.

Terdahulu, svspek yang berpakaian l0kap dibawa ke Mhkamah Mjistret, di sini jam 10 pagi tadi oleh poIis.

Dalam kejadian jam 1.20 tengah hari kelmarin, wanita yang bekerja sebagai br0ker berusia 51 tahun itu dikatakan ber4ng terhadap dua kucing berkenaan yang membvang naj1s di hadapan rumahnya.

Ek0ran itu, dia bertindak di Iuar jangka apabila mengambil seb4tang bes1 dalam keretanya sebelum memvkuI dua kucing yang ketika itu sedang makan.

 

Aklbat daripada perbuatan itu menyebabkan seekor kucing yang bvnting mat1 manakala seekor lagi mengalami Iuka di mulut.

Kejadian bagaimanapun disedari seorang juruteknik lelaki berusia 30 tahun yang kemudian melap0rkannya kepada pihak JPV untuk tindakan lanjvt.

Sementara itu, Pegawai Penylasat JPV, Azhar Ahmad berkata, slasatan awal pihaknya mendapati dua kucing itu tldak bertuan dan berkeIiaran di kawasan perumahan berkenaan.

“Semalam pihak JPV pergi semula ke rumah svspek selepas soal slasat dijalankan serta membuat rmpasan pakaian serta bes1 yang dipercayai digunakan svspek dalam kejadian itu.

“Sebelum itu, kita sudah mengambil bngkai kucing yang mat1 dan dihantar ke makmaI veterinar untuk pr0ses bed4h slasat,” katanya.

Seek0r lagi kucing yang ceder4 dilaporkan masih menerima rwatan berikutan mukanya bengk4k dan mengaIami kesvkaran untuk makan.

Sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*