“Ma4fkan Mama Dan Papa Syg Kerana CUAl Jaga Kamu” – PeIuk Erat Jsad Ank MATl Iemas

 

Tapah: Identiti kanak2 lelaki yang ditemukan Iemas di Sungai Jerong dekat Kampung Bikam, Sungkai, hari ini dikenal pasti sebagai Muhamad Amsyar Mohd Zamri, 5.

Ketua PoIis Daerah Tapah, Superintendan Wan Azharuddin Wan Ismail berkata pihak poIis menerima maklumat kejad1an daripada orang awam, 11.15 pagi tadi.

Katanya, operasi mencari dan menyeIamat dilakukan oleh sepasukan anggota bomba dan penyeIamat dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Tapah bersama anggota poIis dari Balai PoIis Sungkai dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) Tapah serta penduduk kampung di tempat kejad1an.

Mngsa dipercayai bermain di sungai terbabit bersama dua adik beradiknya dan sepupu berusia 5 hingga 11 tahun.

Sias4tan awal pihak poIis di tempat kejadian mendapati mngsa bersama dua adik-beradiknya dan sepupu mula bermain air di sungai terbabit kira-kira 10.45 pagi tadi.

Ibu bapa mngsa tidak menyedari mngsa telah pergi bermain air dan hanya menyedari apabila tiga orang kanak2 terbabit berlari pulang memaklumkan mngsa telah terjatuh ke dalam sungai, katanya dalam satu kenyataan.

Wan Azharuddin berkata, jarak dari rumah dengan tempat kejadian kira kira 200 meter.

Beliau berkata, mngsa telah ditemukan Iemas oleh sepasukan penyelamat pada 11.30 pagi iaitu kira-kira 15 meter dari tempat mngsa terjtuh dan disahkan mninggaI dunia di tempat kejadian.

Keluarga mngsa dari FELDA Besout 2 Tambahan telah mengunjungi rumah saudara mereka di kampung terbabit sejak semalam dan hujan lebat di kawasan ini menyebabkan arus sungai menjadi der4s.

Sias4tan awal pihak poIis juga mendapati tiada unsur jn4yah dan myat mngsa dihantar ke H0spital Tapah untuk tndakan selanjutnya,katanya. Al fatihah.

MT

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*