Azwan Ali dipanggil p0lis perlekeh pr0klamasi Agong

 

Baru sahaja didend4 RM17,000 kerana menghin4 petugas kesi-hatan, pengacara sensasi, Azwan Ali dipaggil oleh P0lis Diraja Malaysia selepas  menerima satu lap0ran mengenai pengacara sensasi itu .

Menurut Pengarah Jabatan Sias-atan Jena-yah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, sia-satan dilakukan terhadap satu klip video Azwan Ali atau lebih dikenali Diva AA yang berdurasi selama 41 saat telah ditularkan oleh pemilik akaun Faceb0ok Zai Mikail pada 12 Januari lalu.

“PDRM mengesahkan menerima lap0ran dan sedang menjalankan sias-atan terhadap klip video Azwan Ali kerana didapati telah memperlek-ehkan Pr0klamasi Darvrat yang diisytiharkan oleh Yang di-Pertuan Agong.

“Azwan Ali telah dipanggil ke pejabat USJT, Bukit Aman bagi membantu siasa-tan. Sias-atan akan diteruskan untuk mengenal pasti pemilik akaun Faceb0ok yang telah memuat naik dan menuvlarkan klip tersebut, ” katanya menerusi satu kenyataan media.

Sementara itu Huzir turut mengingatkan orang ramai supaya lebih berhemah menggunakan media s0sial dan tidak memuat naik sesuatu yang boleh mencet-uskan perbal-ahan dan meggangu ketenteraman awam.

“PDRM menggesa orang ramai agar menjadi pengguna media s0sial yang bijak, berhemah dan tidak menggunakan platform tersebut sehingga boleh mendatangkan kege-ntaran awam serta megganggu gugat keharmonian negara.

“Tindakan tegas tanpa kompromi akan diambil terhadap mana-mana individu yang sengaja mengan-cam keselamatan dan ketenteraman awam, ” ujarnya.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*