Sudah 11 Bulan Pemergian Arwah Ashraf Sinclair, Terb0ngkar Jumlah Harta Peninggalannya Kpd Anak Dan Isteri, BCL

Ini adalah jumlah beberapa harta peningg4lan berupa perniagaan dan pelaburan Ashraf Sinclair yang ditinggalkan kepada Bunga Citra Lestari (BCL) dan satu-satunya anak lelaki mereka, Noah Sinclair.

Mencipta nama sebagai aktor popular di Malaysia dan Indonsia, ternyata Ashraf Sinclair juga terlibat dalam dunia perniagaan. Namun kini ia akan diteruskan kepada BCL dan Noah setelah pemergiannya.

Perniagaan Ashraf bermula dari syarikat pelaburan, restoran hingga gymnasium.

Pemergian Ashraf Sinclair secara mengejut pada 18 Februari 2020 memang meninggalkan kesedihan yang mendalam bagi BCL dan seluruh keluarganya.

Sudah lebih dari 2 bulan setelah pemergiannya, apa saja mengenai Ashraf Sinclair masih dibincangkan, terutama di kalangan peminat, keluarga dan isteri yang ditinggalkan.

Ashraf, yang nama penuhnya Ashraf Daniel Mohammed Sinclair, dilahirkan di London, England. Selain menjadi pelakon, Ashraf Sinclair juga berminat untuk memasuki dunia perniagaan, terutamanya syarikat startup.

Dipetik dari CNNINDONESIA, berikut adalah harta pusaka Ashraf Sinclair untuk BCL dan Noah Sinclair:

Ashraf Sinclair telah menjadi pelabur di beberapa syarikat permulaan di negara ini.

6Pelabur ‘Startup’

Minatnya yang besar dalam perniagaan ‘startup’ ditunjukkan melalui penggunaan dana peribadi untuk melabur di syarikat kosmetik Korea, Althea, dan perkhidmatan video on-demand Iflix.

Menurut Asraf Sinclair pada satu kesempatan, industri kreatif di Indonesia akan berkembang dengan pesat dan ia memerlukan sokongan modal dan teknologi.

5Sertai Ventura partner

Dari data yang diambil dari laman web startup crunchbase.com, ternyata Ashraf Sinclair juga telah disenaraikan sebagai rakan kongsi Ventura dalam 500 startup sejak 2017.T

Selama ini, 500 startup telah melabur dalam beberapa startup Indonesia seperti BukaLapak, Kudo, Brodo, Hijup, dan Kredivo.

4Bulgogi Brothers

Selain menjadi pelabur dan perniagaan ‘startup’, Ashraf Sinclair juga mempunyai perniagaan lain dengan isterinya di dalam bidang makanan iaitu restoran Bulgogi Brothers.

Restoran ini dibuka oleh BCL dan Ashraf Sinclair pada (17/10/2013) dan terletak di Lotte Shopping Avenue, Jakarta Selatan.

Bulgogi Brothers menyajikan makanan gaya Korea dan merupakan restoran Bulgogi Brothers pertama di Indonesia.

3T.G.I. Friday

T.G.I. Friday adalah restoran khas Amerika yang dibuka oleh Ashraf Sinclair melalui perniagaan francais di Indonesia. Restoran ini terletak di daerah Kemang, Jakarta Selatan dan merupakan salah satu perniagaan impian Ashraf Sinclair.

Sepanjang hidupnya, Ashraf Sinclairpernah menceritakan pengalamannya bekerja sebagai pelayan di sebuah restoran francais Amerika, T.G.I Friday’s.

Ashraf Sinclair mengatakan keinginan untuk berniaga telah wujud sejak dia di kolej. Ashraf Sinclair mengatakan bahawa pada masa itu dia ingin memiliki perniagaan walaupun dia tidak tahu perniagaan apa yang ingin dibuka.

 

 

2Pondok Sunda

Pondok Sunda adalah restoran Indonesia yang mengkhususkan diri dalam masakan Sunda yang unik. Restoran ini terletak di Bandar Senayan Jl. Asia Afrika Jakarta Pusat.

Semasa membuka restoran ini, BCL berkongsi pengalamannya menyukai makanan. Bermula dari hobi itu, dia kemudian memutuskan untuk membuka restoran dan bekerjasama dengan suaminya.

1Crossfit Equator

Crossfit Equator adalah sebuah pusat kecergasan yang terletak di Jakarta Selatan. Bermula dari hobi bersukan, Ashraf Sinclair akhirnya membuka pusat kecergasan.

Malah Ashraf Sinclair telah memfokus pada crossfit sejak 2012. Crossfit sendiri merupakan salah satu sukan yang mula berkembang di Indonesia.

Dicipta oleh Greg Glassman, pergerakan sukan ini diambil dari aktiviti harian, seperti menolak, melempar, menarik, melompat, dengan intensiti tinggi.


Latihan ini terkenal dengan aktiviti yang lasak, misalnya dalam satu sesi latihan, ia dapat merangkumi 100 pushup, 100 pullup, 100 situps dan 100 squat.

Malah sehari sebelum dia meningg4l, petang itu Ashraf masih berlatih crossfit di pusat kecergasan yang tidak jauh dari rumahnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Murai

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*