Selepas individu ini tvlar isu berkaitan agama dia tampil mohon maaf, Ayah Rani terus bagi kata kata padu pada beliau

KUALA LUMPUR – Permohonan maaf secara terbuka kepada rakyat Malaysia tidak mencukupi bahkan individu yang mempermainkan sen.timen agama Islam perlu ditan.gkap, dihadapkan ke ma.hkamah dan dihu.kum sebagai pengajaran kepada orang lain.

Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah menegaskan, meskipun sudah ada permohonan maaf disiarkan kepada umum, namun pihak polis perlu mengambil tin.dakan tegas terhadap pelaku ter.libat.

“Hari ini dapat pula video minta maaf pula. Minta maaf bukan kepada media, kamu kena ta.ngkap dulu, sia.sat dulu, kena huk.um dahulu kepada orang yang mengh.ina.

“Mungkin hu.kuman dia ringan kalau boleh beratlah, pe.njara 20 tahun, se.batan 20 kali dan de.nda RM 1 j.uta baru ada peng.ajaran.

“Jangan sent.uh, jangan usik, jangan permainkan agama kalau kamu mahu senang,” katanya ketika ditemui di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul, hari ini.

Terdahulu Abdul Rani bersama Gabungan NGO MJMM dan Insan Rakyat Muslim Malaysia (IRIM) membuat lapo.ran polis terhadap seorang individu yang tidak dikenali memuat naik video dan bercakap bahasa Tamil menda.kwa mengahwini wanita Islam dan telah m.urtad.

Video berdurasi tiga minit 11 saat itu dipercayai dirakam sendiri oleh seorang individu mend.akwa mengahwini seorang wanita Islam dengan tujuan untuk memur.tadkannya.

Dalam pada itu, Abdul Rani Kulup berkata, ti.ndakan itu bukan sahaja mengh.ina Islam bahkan telah menimbulkan kema.rahan umat Islam di negara ini.

“Rakyat Malaysia berasa m.arah apabila memainkan senti.men agama, jangan usik agama, jangan usik sent.imen agama, jangan usik agama Islam, kalau kamu mahu senang.

“Kenapa nak vlral nak mengajak orang terutamanya wanita kahwin dengan bukan Islam tapi tak mahu tukar agama, tapi keluar negara dimu.rtadkan,” katanya.

Menurutnya, dalam keadaan rakyat sedang berdepan dengan pan.demik C0vid 19, ti.ndakan itu menambahkan keg.usaran apabila Islam sekali lagi dipermainkan dan diusik oleh bukan Islam.

link video : Malaysia Gazette

“Dia mengh.ina agama Islam, dia mengh.ina Allah dan Nabi Muhammad SAW. Apa niat sebenar kamu.

“Islam adalah agama Persekutuan kerana bab agama di bawah Yang di-Pertuan Agong, Institusi DiRaja, Raja-Raja Melayu.

“Jangan mem.ain dan meniup senti.men perkau.man dan keagamaan yang boleh mengakibatkan rakyat jadi m.arah dan berg.aduh,” katanya lagi.

Kredit : MalaysiaGazette

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*