“Nak saya sujud pun boleh,” Wanita Tul4r Dalam Vide0 Murt4d Mula Bersuara

Baru-baru ini tular satu video di mana seorang wanita Islam warganegara Indonesia, dipercayai telah dim.urtadkan oleh seorang lelaki warga tempatan beragama Hindu.

Menerusi video yang dikongsikan di media sosial itu, video tersebut telah meraih ratusan komen yang turut mengutarakan pendapat masing-masing mengenai tindakan mereka berdua.

Polis s.erbu rumah lelaki itu untuk membantu s.iasatan

Susulan daripada video yang tersebar itu, pihak polis telah meny.erbu rumah lelaki itu bagi membantu si.asatan.

Menurut Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, pihaknya meny.erbu premis itu kerana mengesy.aki lelaki terbabit berada di rumah berkenaan.

Kediaman itu hanya didiami oleh ayah dan kakak lelaki itu sahaja

“Pihak polis berjaya mengawal keadaan dan hasil pemeriksaan mendapati kediaman itu hanya didiami oleh ayah dan kakak lelaki itu sahaja,” lapor Harian Metro.

“S.uspek yang berusia lingkungan 29 tahun itu sudah dikenal pasti namun tiada di premis berkenaan. Tiada sebarang t.angkapan dan rampasan dibuat,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Pengakuan lelaki bukan muslim d.akwa m.urtadkan perempuan Islam

Difahamkan, video yang berdurasi 3 minit dan 26 saat itu memaparkan pengakuan lelaki bukan muslim yang mend.akwa mem.urtadkan seorang perempuan Islam.

Malah, wanita tersebut mengaku telah meninggalkan agama Islam untuk berkahwin dengan suaminya.

Aku dan suami minta maaf

Selain itu, wanita tersebut turut mend.akwa dia telah dim.urtadkan daripada Islam sejak di negara asalnya lagi.

“Demi Tuhan kita takkan buat apa lagi, kepada Menteri-Menteri, kepada seluruh rakyat Malaysia bagilah kesempatan (kepada) aku dan suami minta maaf.”

Tolonglah, bersujud di kaki kalian pun tiada masalah

“Kalau aku sama suami ada salah, maafkan. Tolong, maafkan suami saya. Kami punya anak kecil lagi, tolonglah. Bersujud di kaki kalian semua pun tak ada masalah.”

Ia tidak berakhir di situ, apabila wanita itu berulang kali memohon maaf berhubung video tersebut dan meminta supaya diberikan peluang atas kesalahan yang terjadi.

Anak saya masih kecil dan memerlukan ayah

“Anak saya masih kecil, masih memerlukan ayah. Mungkin kalau semua orang dah maafkan, kita janji kita takkan buat video tentang agama semua itu.”

Pada masa yang sama, menerusi video yang dikongsi lelaki itu mend.akwa dia telah mem.urtadkan seorang wanita Islam.

Biar pihak polis s.iasat kes berkenaan

Sebelum ini, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Abdul Aziz Jusoh, menggesa orang ramai supaya membiarkan pihak polis menyiasat berhubung video seorang lelaki India yang mem.urtadkan seorang wanita Islam.

Difahamkan, pihaknya turut menerima laporan yang dibuat daripada orang awam berhubung kes itu.

Semasa s.erbuan lelaki tersebut tidak berada dirumahnya

Namun begitu, semasa se.rbuan dibuat oleh pihak polis, lelaki tersebut tidak berada di rumahnya.

Kes tersebut sedang dis.iasat oleh Unit S.iasatan J.enayah Terkelas (USJT) Bukit Aman, mengikut S.eksyen 4(1) Akta H.asutan 1948, Seksyen 298 Kanun Kes.eksaan, S.eksyen 505 (C) Kanun Kes.eksaan dan S.eksyen 233 Akta Komunikasi Multimedia 19.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: yoy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*