Status Terakhir lsteri Seakan Cuba Beritahu Apa Dia AIami, Sampai Ustazah Asma’ Tak Dpt Tahan Sebak

Seorang pendkwah bebas terkenal, Ustazh Asma’ Harun meIahirkan prasaan sdih atas pemrgian seorang wanita yang ditem.b4k suaminya menggunakan sna.pang angin angk.ara cemb.uru.

Dalam catatan di laman sosial FBnya semalam, Asma’ turut mendoakan agar mngsa dikurniakan Hus.nul Khati.mah selain beroleh syurga kelak.

” SubhanAllah, secara peribadi sungguh merasa begitu sayu, apabila melihat antara status terakhi.r Facebook arwh adalah tiga ceramah siaran langsung saya.

” Bermakna saat-saat akhir hidupnya adalah dalam keadaan beramal soleh, menyebarkan dkwah dan seruan nahi mu.ngkar dan status terakhir pada hari arwh dikatakan hiIang adalah tentang solat,” katanya.

Pada masa sama, Asma’ turut menulis beberapa ceramah beliau yang dikongsi arwh di laman Facebook antara bulan Februari dan Mac 2021.

Antara tajuk ceramah itu termasuklah tentang solat, seruan nahi mungkar, surah Al Kahfi selain punca dan solusi kere.takan rmah tangga.

” Saat ini saya mnangis tak tertahan kerana mendengar suara arwh melagukan hari lahir dan mendoakan anaknya diselamatkan Allah.

” Duhai anak, mungkin itulah lagu yang kamu berdua akan ulang-ulang dengar saat kamu dah dewasa kelak, saat kamu rindukan bonda kamu,” tulisnya sayu.

Selain itu, Asma’ turut mendoakan agar dimakbulkan hasratnya untuk bertemu dengan anak-anak dan keluarga arwh dalam masa terdekat.

Rata-rata ntizen berasa sbak kerana arwh seakan cuba beritahu dia kini memendam perasaan mengenai rmah tangganya.

” Allahu, arwh seperti memendam perasaan dan dengan apa yang dia aIami dengan rmah tangga dia… semoga Jannah buatmu” tulis Hidayah.

Berikut perkongsian Ustazah Asma

SEMOGA HUSNUL KHATIMAH DAN BEROLEH JANNAH إِنَّا لِلّٰهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعُوْن

“Sesungguhnya kita semua daripada Allah dan kepadaNya jua kita semua akan kembali”

Allahu Akbar, kita semua dikejutkan dengan kematian yang begitu tragis. Seorang wanita dan ibu kepada dua orang anak kecil. Wajah dan suara keibuannya sungguh menyayat hati. Hanya Allah yang tahu hakikat ujian yang dilalui arwah, beliau begitu menjaga rahsia dan aib, tidak dikongsikan di media.

SubhanAllah, secara peribadi sungguh saya merasa begitu sayu, apabila melihat antara posting terakhir FB arwah adalah 3 live ceramah saya

Bermakna saat-saat akhir hidup Arwah adalah dalam keadaan beramal soleh, menyebarkan dakwah dan seruan Nahi Mungkar. Dan posting terakhir arwah pada hari yang dikatakan hilang adalah tentang SOLAT. Bagaimana pula posting kita yang terakhir kelak..

SubhanAllah, sungguh begitu indah pemergian Arwah. Dan tanda Husnul Khatimah ini disebutkan oleh Rasulullah SAW :

إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْرًا اسْتَعْمَلَهُ قَالُوا وَكَيْفَ يَسْتَعْمِلُهُ قَالَ يُوَفِّقُهُ لِعَمَلٍ صَالِحٍ قَبْلَ مَوْتِهِ

Maksudnya: Jika sekiranya Allah SWT menginginkan kebaikan terhadap hambaNya, maka Allah SWT menjadikannya sentiasa melakukan amal. Para sahabat RAnhum bertanya, “Bagaimana dia menjadikannya sentiasa melakukan amal?”. Rasulullah SAW bersabda: “Allah SWT akan memberikan taufiq padanya untuk melaksanakan amal soleh sebelum daripada kematiannya.

Hadith riwayat al-Tirmidzi: (2142)

SubhanAllah, sedikit catatan memori akhir Muka Buku Arwah :

1. 1 Mac 2021 – posting last arwah tentang solat.

2. 24 Feb 2021 – Arwah menukar profile picture kepada gambar 2 orang anaknya.

3. 23 Feb 2021 – Arwah share video live kuliyah saya bertajuk : Seruan Nahi Mungkar

4. 19 Feb 2021 – Arwah share video live kuliyah saya bertajuk : Tadabbur Surah alKahfi siri 11

5. 18 Feb 2021 – Arwah share video live kuliyah saya bertajuk : Punca dan Solusi Keretakan Rumahtangga

6. 14 Feb 2021 – Arwah share posting Saudara Firdaus Syakirin.

6. 10 Feb 2021 – Arwah muat naik video dan gambar² sambutan hari lahir anak pertama berumur 4 tahun.

Saat ini saya menangis tak tertahan kerana mendengar suara arwah melagukan hari lahir dan mendoakan “Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan Abang.. ” dan meminta si anak sama-sama ikut..

Duhai Anak, mungkin itulah lagu yang kamu berdua akan ulang-ulang dengar saat kamu dah dewasa kelak, saat kamu rindukan bonda kamu..

Sungguh, saat ini saya masih terpaku dengan apa yang berlaku, doa demi doa dititipkan buat Arwah. SubhanAllah, pemergianmu dalam keadaan meninggalkan buat kami pesan-pesan yang sungguh indah.. Tiada lagi kesedihan dan kesakitan, semoga dirimu disisi Allah dalam RahmatNya dan pengampunanNya. Semoga Barzakhmu umpama Taman SyurgaNya, semoga anak anakmu penyambung pahala jaariah buatmu..

أَللّٰهُمَّ اغْفِرلَها وَارْحَمْها وَعَافِها وَاعْفُ عَنْهَا وَاجْعَلِ الْجَنَّةَ مَثْوَاهَا

“Ya Allah, ampunilah dia, berilah rahmat, sejahtera dan maafkanlah dia dan jadikanlah surga sebagai tempat istirahatanya” آمين يارب العالمين

Semoga Allah maqbulkan hajat hati saya untuk ziarah bertemu dengan anakanda dan keluarga Arwah Hasliza Alias dalam waktu terdekat

Selesai menuliskan dengan air mata jam 2.30pg

Asma’ binti Harun

Perkongsian arwh iaitu vdeo ceramah Ustazah Asma’ berkenaan punca dan penyelesaian kere.takan rmah tangga.

Rata-rata ntizen berasa sbak kerana arwh seakan cuba beritahu dia kini memendam perasaan mengenai rmah tangganya.

“Allahu, arwh seperti memendam perasaan dan dengan apa yang dia alami dengan rmah tngga dia..semoga Jannah buatmu” tulis Hidayah.

Semalam, miste.ri kehil.angan seorang ister.i yang dida.kwa mela.rikan diri dari rumah akhirnya terjawab apabila m.4yatnya ditemui secara tr.agis dalam sebuah t.ong air yang terta.nam di sebuah ladang serai, di Bandar Penawar, pagi semalam.

Lebih memil.ukan, suaminya yang berusia 43 tahun, menjadi suspk utama yang dipercayai menem.b4k ister.inya yang berusia 38 tahun, ketika wanita berkenaan sedang tidur di kediaman mereka di Taman Saujana, Kota Tinggi.

Ketua PoIis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, kes berkenaan dipercayai bermo.tifkan cemb.uru, selain poIis turut menemui surat tuntutan fa.sakh di kediaman berkenaan.

Katanya, kes ini bermula apabila jiran mgsa membuat lap.oran berkaitan kehil.angan ibu dua anak berkenaan, Isnin lalu.

Katanya, ia membawa kepada penaha.nan suami wanita berkenaan serta seorang lagi lelaki yang berusia 32 tahun yang juga rakan baiknya, keesokan harinya bagi membantu si.asatan.

” Hasil sia.satan awal ke atas suami wanita itu, suspk mendkwa ister.inya keluar rumah kira-kira 2 pagi, Isnin lalu dan tidak pulang ke sejak itu.

” Suspk mendakwa berlaku perse.lisihan faham dengan ister.inya itu sebelum mngsa keluar rumah.

” Bagaimanapun, suami mgsa yang juga seorang pemandu jengkaut akhirnya mengaku membu.nvh ister.inya ketika wanita berkenaan sedang tidur dengan menggunakan senap.ang angin.

” M.ayat wanita mala.ng berkenaan dimasukkan ke dalam t.ong air berwarna biru bersama kain cadar sebelum ia dibawa ke sebuah ladang serai di Bandar Penawar, lebih 30 kilometer dari kediaman mereka dan ditana.m di situ,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media di Pusat Media Ibu Pejabat PoIis Kontinjen (IPK) Johor, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Ayob Khan berkata, suspk kemudian menunjukkan lokasi ister.inya ditanam, semalam kira-kira jam 10.30 pagi.

Katanya, m.4yat mgsa yang diisi di dalam t.ong air itu ditemui tertanam sedalam kira-kira dua meter di ladang serai berkenaan.

” Kita percaya suspk membawa t.ong air biru itu di dalam pacuan empat roda miliknya ke ladang berkenaan sebelum menggunakan jngkaut bagi menggali lubang bagi mena.nam t.ong berkenaan.

” Hasil siasatan lanjut di rumah suspk menemukan selaras sena.pang angin, selaras sena.pang patah, 54 butir pe.luru pena.bur 12 bore, sebuah pacuan empat roda Mitsubishi Pajero dan jengkaut,” kata beliau.

Sumber:k0smo dan hmetr0

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*