Pemandu kereta ini panik dan cuba larikan diri setelah kantoi buat projek dalam kereta siap bawa anggota polis atas hud kereta

Bukan hanya zin4 dan gejala s0sial mengundang bala kepada negara dan dunia tetapi perkara ‘m4ksiat’ lain seperti r4suah serta penindasan masyarakat juga membawa kehancuran.

Pemahaman masyarakat mengenai maksud m4ksiat perlu diperbetulkan dan dilihat dalam konteks lebih meluas kerana ia tidak hanya terhad kepada perbuatan zin4 atau g3jala s0sial tetapi kemungkaran lain yang bertentangan dengan syariat Islam.

Baru-baru ini tular satu rakaman video satu pasangan sedang leka buat m$ksiat dalam kereta di hadapan restoran makanan segera terkemuka. Namun pasangan itu telah disapa oleh sepasukan P0lis dan disebabkan terkejut, pemandu kereta itu tergesa-gesa cuba melarikan diri sehingga menyebabkan kerosakan pada keretanya.

Seorang anggota P0lis juga sampai terpaksa panjat dihadapan kereta dan pemandu terbabit terus memandu cuba larikan diri walaupun anggota P0lis masih berada dihadapan kereta itu. Kejadian berlaku difahamkan di kawasan Bangi. Difahamkan juga kereta terbabit sempat larikan diri dan sebarang penangkapan masih belum diketahui setakat ini.

VIDEO

 

Orang ramai juga telah komen pada video ini, mengatakan kawasan itu sememangnya ‘port’ untuk pasangan kekasih melakukan m$ksi4t mungkin kerana jauh dari pandangan orang ramai.

Manusia secara fitrahnya lebih cenderung menyembunyikan perlakuan d0sa dan m4ksi4t daripada pengetahuan orang lain kerana diberikan perasaan malu.Bagaimanapun, kewujudan sebahagian Muslim yang menzahirkan sokongan terhadap perkara d0sa dan m4ksi4t menunjukkan realiti ummah yang sedang sakit pada hari ini.

Sumber: Twitter MirzaAmirin / Olahan: ASN 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*