‘Tulis Main Ikut Sedap Kepale Bapak Je’ – Suami Risteena Mula Tunjuk Rasa Tak Puas Hati

Sejak semalam orang ramai memperkatakan tentang vdeo yang dikongsikan pelakon Risteena dan suaminya Isa Khan menaiki bot ke sebuah pulau di Sabah.

Susulan itu ntizen telah menyuarakan kebmbangan berhubung perjalanan itu dan Risteena akhirnya tampil menjelaskan perkara sebenar.

Ujar Risteena atau Nur Risteena Munim Zainul Ilyas, 32, dia dan suaminya berkunjung ke negeri itu atas urusan kerja selepas mendapat kebenaran daripada pihak berkuasa.

” Kami di Sabah ada urusan kerja dan telah dapatkan surat merenta.s untuk tujuan kerja.

” Saya yakin pihak polis lebih arif, jadi saya fikir tak perlu post tentang kerja di IG saya untuk puaskan hati semua orang,” katanya menerusi posting di Instagram pada Isnin.

Terdahulu mStar melaporkan mengenai pertikaian orang ramai di media sosial tentang tndakan Risteena dan suaminya Isa atau nama sebenarnya Mohammad Fara Aidid Ali Dad Khan, 28, bercuti dan menikmati bulan madu di Semporna, Sabah.

Ia susulan tndakan pasangan itu sendiri yang kerap memuat memuat naik foto dan video aktiviti percutian mereka di sana selain tulisan ‘honeymoon’ pada posting mereka.

Sehubungan itu netizen cuba mengaitkan ins1den membbitkan Instafamous dan suaminya memberi keterangan paIsu berhubung alasan bagi mendapatkan kebenaran merenta.s negeri.

Hasil siasatan polis akhirnya membuka kertas siasatan terhadap pasangan suami isteri Instafamous berkenaan yang merenta.s negeri untuk tujuan bulan madu mengikut Sksyn 22(d) Akta Pencgahan Dan Pngawalan Pnyakit Berjngkit 1988 (Akta 342).

Sebelum ini kerajaan memberi kebenaran bagi aktiviti pelancongan renta.s antara negeri di bawah Perintah Kawalan

Pergerakan Pemulihan (PKPP) menerusi program Gelembung Pelancongan Bersasar.

Bagaimanapun Selangor dan Kuala Lumpur termasuk antara enam negeri yang masih berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sehingga 31 Mac ini.

Selain itu menerusi posting yang sama Risteena berharap semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi tidak berasas.

” Saya hanya share apa yang saya nak share saja di IG.

” Harap semua tidak membuat spekulasi yang tidak betul,” katanya.

Risteena turut memberitahu dia berasa lega selepas menyekat akaun Instagram individu-individu yang dipercayai membuat komen negatif terhadapya.

” Lega dapat block semua negative people. Saya tidak perlukan negative people kat IG saya.

” Bersihkan hati, korang pun akan dapat rasa bahagia tu nanti. Insyaallah selamat malam followers.” tulis Risteena.

Isa Khan kec4m penulis portal

Sementara itu, menerusi satu perkongsian di Insta Story suami Risteena pula, Isa Khan dilihat memuatnaik satu status seakan memkr1tik tndakan penulis sebuah portal berhubung isu terbabit.

” Tulis artikel main ikut sedap kepala bapak je. Apa tah nama penulis tu, tipan kot,” tulis Isa Khan.

Isa dan Risteena bernikah pada 12 Mac lalu di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.

Sumber:mstar dan IG Risteena

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*