Sampai 4 tan bunga segar hiasi pelamin tema ‘Jabal Rahmah’, sekali pihak ini akan di panggil Polis

Majlis pernikahan Neelofa da PU Riz masih lagi menjadi tajuk utama semua media sosial pada hari ini. Dari busana yang digayakan sehingga menu makan beradab menjadi perbualan netizen.

Paling mencuri tumpuan sudah tentu tema Jabal Rahmah yang diketengahkan dalam majlis tersebut menjadi sorotan media dan warganet.

Memang cantik

Memilih Reka Teemor sebagai wedding planner untuk majlis istimewa ini, pelamin tersebut terlihat sangat cantik dengan dihiasi empat tan bunga ros putih segar yang dibentuk menjadi seperti gambaran Jabal Rahmah di tanah suci Mekah.

Tiga minggu ‘sorok’ dari paparazi

Hal ini dijelaskan sendiri pengasas dan pemilik Reka Teemor di ruangan Instagram apabila cuba sedaya mungkin ‘menyorok’ daripada paparazi selama hampir tiga minggu bagi merialisasikan pelamin indah itu.

Sememangnya konsep yang diketengahkan diinspirasikan daripada pergunungan tempat Adam dan Hawa bertemu.

Menerusi Mstar, pelamin indah itu difahamkan dihiasi dengan 4 tan bunga segar dari beberapa jenis bunga berbeza seperti mawar putih, orked dan baby breath.

Terdahulu, kecoh di media sosial mengenai dakwaan majlis berkenaan tidak mengikut SOP selain disifatkan ‘double standard’ oleh warganet antara rakyat biasa dan golongan artis.

Antara dua darjat, Artis buat macam ni boleh pulak?

Apa boleh buat, kita rakyat marhaen…

1st time hakak nampak Bunian kayangan nikah.. Bagus jd bunian ni.. Tak patuh SOP pun tak kena apa²..

**adik hakak nak nikah pun kena pi pej kadhi.. Tak dibenarkan nikah kat rumah.. Ape bole buat.. Kita rakyat marhaen..

Penganjur Majlis akan dipanggil

PETALING JAYA: Polis akan memanggil penganjur majlis pernikahan selebriti popular, Neelofa dalam masa terdekat bagi membantu siasatan berhubung pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, pihaknya telah membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 21A Akta Pencegahan Dan Pengawalan Peny4kit Berj4ngkit 1988 (Akta 342).

Katanya, siasatan mendapati majlis itu gagal mematuhi SOP ditetapkan dan tiada penjarakan fizikal.

“Kita sedang siasat dan akan memanggil penganjur tidak lama lagi,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sejak semalam, warget mempersoalkan majlis perkahwinan Neelofa, 32, pelakon dan pendakwah bebas, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 26, yang tidak mengikut SOP.

Dakwa warganet, tiada penjarakan fizikal di majlis yang berlangsung di sebuah hotel di ibu negara itu.

Neelofa-Haris selamat diijabkabulkan dengan dihadiri kira-kira 200 tetamu di sebuah hotel terkemuka di ibu kota, pagi semalam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri turut dijemput bagi membacakan khutbah nikah dan tazkirah ringkas.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*