Tidak Dapat Hadir Majlis Perkahwinan Neelofa, Sekali Nabil Ahmad Beli Hadiah Mesin Basuh

Pelawak Nabil Ahmad cukup teruja dan mendoakan kebahagiaan rakan pengacaranya, Noor Neelofa yang sudah bertemu jodoh semalam.

Menurut Nabil, dia bersyukur apabila akhirnya Neelofa bertemu dengan seorang lelaki soleh sebagai suami.

“Tahniah, syukur alhamdulillah akhirnya berjumpa dengan suami soleh. Semoga kekal melalui kehidupan sebagai suami isteri.

“Sabar banyak dan semoga mendapat anak yang unlimited. Tahniah Lofa sekeluarga dan PU Riz,” kata Nabil ketika dihubungi Gempak.

Nabil turut memaklumkan tidak dapat hadir ke majlis perkahwinan Neelofa yang berlangsung pada Sabtu.

Namun mendengar perbualan dirinya bersama Neelofa sewatu kedua-duanya menjadi pengacara sebuah program Islamik di Astro pada Khamis, dia sudah membeli hadiah perkahwinan untuk diberikan kepada pasangan mempelai, Neelofa dan PU Riz.

Hadiah Mesin Basuh

“Tahniah Lofa, majlis kau hari Sabtu kan? Sorry aku tak dapat datang. Zira cakap kalau kau buat malam kitorang datang. Aku dah siap beli hadiah, mesin basuh,” kata Nabil sambil berseloroh.

Pada Sabtu, Neelofa, 32, dan PU Riz, 26, selamat bergelar suami isteri dalam sebuah majlis tertutup yang diadakan di hotel Grand Hyatt, Kuala Lumpur.

Majlis yang terdiri daripada 200 tetamu itu dihadiri teman-teman rapat selebriti dan ahli keluarga kedua-dua belah pihak.

Kerap Sebut Masya-Allah & Simpan Janggut Panjang, Penonton MLS 2 Perhati Perubahan Nabil Ahmad

Seorang pengguna Facebook bernama Khaizura Khalid berkongsi pendapatnya mengenai perubahan pada pengacara Nabil Ahmad.

Menurut Khaizura, mungkin ada penonton program Muzikal Lawak Superstar 2 semalam yang menyedari pengacara itu kerap menyebut perkataan ‘Masya-Allah’.

Oleh kerana menyedari perubahan tersebut, Khaizura mengulas kembali sesi siaran langsung antara Prof Muhaya dan KK Talib bersama Nabil dan Zira yang disaksikannya pada 28 Februari lalu.

Dalam sesi siaran langsung itu, Nabil berkongsi pengalamannya pergi melakukan khuruj atau berdakwah bersama jemaah lain.

“Menangis Nabil nak kongsi kisahnya sebab takut orang ingat dia menunjuk-nunjuk, tapi bila bonda Prof minta Nabil kongsikan, Nabil setuju kongsi,” tulis Khaizura.
Selepas khuruj tiga hari, isteri Nabil, Zira menyedari banyak perubahan pada suaminya itu.

“Bila Nabil kata nak keluar khuruj, Zira macam berat hati, tapi bila tiba harinya tu, Zira bagi juga pergi dan dalam masa tu baru rasa lain,” tulis Khaizura lagi.

Selain itu, di Twitter pula pakar motivasi Akhi Fairuz Al-Jengkawi turut melihat perubahan Nabil terutama janggutnya.

“Beberapa minggu lepas, saya tertanya-tanya juga awat janggut Nabil Ahmad makin panjang.

“Bila baca posting Puan Khaizura Khalid ni, baru sy tahu rupa-rupanya Nabil dalam usaha memperbaiki diri setelah bersama jemaah tabligh. Sebak juga kisah beliau ni,” tulisnya.
Dalam video live yang dikongsi di Instagram Prof Muhaya itu, Nabil memuji kebaikan rakan-rakan pendakwahnya itu.

“Yang keluar sekali bersama saya ini tak pernah ajak saya sekalipun, diorang hanya tunjuk akhlak sahaja, saya kenal diorang ni masa zaman main motor.

“Diorang tak pernah bercerita, tetapi tunjuk akhlak, kita tahu diorang tabligh.

“Dalam masa kita bermasalah, diorang layan kita sebaik habis, selalu bawa makanan, dan datang ziarah kami bawa orang baik-baik,” kata Nabil dalam video tersebut.

Semoga usaha Nabil berubah ke arah yang lebih baik sentiasa diberkati Allah SWT.
Jangan lupa saksikan MLS2 setiap Jumaat, pukul 9 malam di Astro Warna (127) dan Warna HD (107).
MLS2 juga boleh ditonton menerusi aplikasi Astro Go dan secara strim di On Demand serta platform digital melalui saluran YouTube rasmi Gempak.

Kredit foto: Wedlocx.co dan Instagram Nabilzira

Sumber : Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*