‘Selamat TinggaI Abang’, lstri Dijmput lIahi Disebelah Suami Tercinta, Kereta Drmpuh Knderaan Lain

Sik: Guru wanita ma.ut selepas kenderaan utiliti sukan (SUV) dipandunya terbabit dalam kemaIangan dengan tiga kenderaan termasuk milik Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah di Jalan Jeniang-Sik-Pedu (Jalan Sungai Pau) di sini, hari ini.

Fatin Syazrina Mohd Yusof, 30, disahkan mninggaI dunia di tempat k.ejadian selepas prah di kepaIa dalam k.ejadian pada 3 petang itu.

Apa yang memiIukan suami mngsa dikhabarkan berada di sebelah tempat duduk pemandu.

 

Selain itu, anggota BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Guar Chempedak, Saiful Azhar Ahmad Fadzil, 45, pula mengalami kecede.raan di ta.ngan kiri.

Ketua PoIis Daerah Sik Deputi Superintendan Abdull Razak Osman berkata, s.iasatan awal di lokasi k.ejadian mendapati kemaIangan berlaku apabila sebuah Proton Wira dipandu lelaki berusia 61 tahun dari arah Jeniang menghala ke Sik terba.bas dan memasuki laluan berten.tangan.

“Kereta itu kemudiannya meIanggar Honda CRV, Mitsubishi Pajero milik JBPM dan Subaru Legacy.

“PeIanggaran itu menyebabkan Honda CRV dipandu guru wanita terbabit berpu.sing beberapa kali ke bahu jalan di sebelah kanan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Rata rata sahabat arwh berasa sdih dan terkjut dengan k.jadian yang mnimpa arwh.

 

 

Menurutnya, penumpang hadapan Proton Wira itu yang berusia 60 tahun cede.ra di kaki.

Katanya, pemandu Proton Wira dan seorang lelaki berusia 27 tahun yang memandu Subaru Legacy tldak mengaIami keceder.aan.

“Myat guru berkenaan dihantar ke Unit F0rensik hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani untuk dibdah s.iasat.

“Ke$ disi.asat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat JBPM Kedah Mohamadul Ehsan Mohd Zain berkata, k.ejadian berlaku ketika anggotanya dalam perjalanan pulang ke Guar Chempedak selepas selesai menjalani latihan bot di Sik

Salam tkziah, semoga seisi keluarga tbah dengan uj1an ini. Buat suami arwh amirul hamizan semoga terus kuat diatas kehiIangan isteri.Al Fatihah

Sumber : hm / dbongkar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*