Nadia Brian B3ngang Hadap Komen ‘B0dy Shaming’

Ia merupakan satu tindakan tidak wajar bukan sahaja kepada umat Islam tetapi kepada semua masyarakat berlainan bangsa dan agama.

‘B0dy shaming’ merupakan satu perbuatan menghina bentuk tubvh seseorang individu dengan pelbagai cara melalui lisan ataupun perbuatan.

Selalunya, insan bertvbuh gempal sering dikaitkan dengan ‘b0dy shaming’. Tapi jangan terkejut, sebenarnya sesiapa sahaja boleh mengalami perkara tersebut termasuklah golongan bertubuh kecil mahupun artis tau!

Terima komen ‘b0dy shaming’ di Instagram

Baru-baru ini, pelakon jelita yang namanya tidak pernah lari dengan kontroversi, Nadia Brian tampil membuka mulut mengenai isu ‘b0dy shamming’ apabila dia telah menerima banyak kecaman terhadap bentuk tubvhnya di Instagram.

Pemilik nama Nadia Najwa Mohamed Rashidi itu berkongsi satu gambar memapaparkan tangkap layar ruang notifikasi akaun Instagram miliknya di InstaStory.

“Patut buat report ke tak? Dah kes b0dy shamming dah ni. Yang seorang lagi dah kenapa ek? I cantik ke tak kau sakkit ke? Kenal kau pun tidak. Ke kau yang giila perhatian.
“Cantik rupa paras adalah kurniaan Allah SWT. Bersyukur, thank u Allah,” tulisnya pada gambar.

Menerusi Insta Story terbabit, pelakon berusia 30 tahun itu menegvr individu dianggap begitu ‘lancanng’ mengkritik penampilannya dalam salah sebuah video dimuat naik di laman sosialnya sebelum ini.

Mahu lapor kepada pihak berwajib

Dalam pada itu, bintang drama Aku Yang Kau Gelar Isteri itu sempat bertanya pendapat pengikutnya sama ada dia perlu melaporkan kedua-dua akaun milik individu tidak beradab berkenaan.

Menurutnya lagi, individu sebegitu disifatkan sebagai gila perhatian sehingga sanggup menghina ciptaan Allah SWT.

Terdahulu, netizen mempersoalkan Nadia Brian apabila dia dilihat keluar berjalan-jalan walaupun dikatakan masih dalam tempoh ‘iddah selepas bercerrai dengan bekas suami, Muizz Nasruddin.

Namun, Nadia menepis tudvhan netizen dengan memberi kenyataan bahawa dia keluar atas urusan kerja bukan untuk berhibur semata-mata.

Sumber: Instagram Nadia Brian

Kredit : OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*