Yusuf Azmi Terkejvt Apabila Ahl0ng Ini Tiba-Tiba Panggil Dia ‘B0d0hh’

Siapakah Yusuf Azmi ini?

Dahulu jikalau mengikut cerita, beliau pernah kena tlpu sehingga RM1 juta.

Namanya terus jadi sivlan anak muda dan rkyat Malaysia hari ini. Semuanya dek kerana sikap ‘g4rang’ dan ber4ninya membel4 nasib pengguna yang ditndas di Malaysia

Dan bertitik t0lak atas dsar itulah permulaan cerita bagaimana bermulanya sejarah beliau bersama untuk menyertai Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM bersama-sama dengan ketua aktlvis bdan itu Datuk Nadzim Johan.

Berdasarkan rekod sudah 7 tahun beliau bersama-sama dengan Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM. Pelbagai k3s yang telah beliau selesaikan. K3s sambung bayar kereta, isv k3s Caltex, k3s penlpuan pembelian telefon bimbit di Plaza Kota Raya dan banyak lagi.

Bagaimanapun jdoh Yusuf Azmi bersama PPIM tidak panjanga apabila beliau mengundvrkan diri dari PPIM pada 2018.

Namun langkah Yusuf Azmi tidak terhenti di situ apabila beliau menubuhkan sebuah persatuan baru diberi nama Persatuan Pengguna Semb0yan Malaysia (Semb0yan Malaysia).

Yusuf Azmi pergi hadap AhI0ng

Sementara itu menerusi perkongsian terbaru, Yusuf Azmi bersama sahabat karib yang diibaratkan orang kanan beliau iaitu Abang Ali telah pergi berjumpa seorang AhI0ng.

” Pada kali ini, Yusuf Azmi sendiri turun padang untuk berdepan dengan AhI0ng yang bertindak kej4m selepas meminta wang s4ki b4ki hvtang sehingga RM400,000.

” Walhal pengadv telah membayar hampir RM1 Juta 65 ribu dan lebih memerltkan lagi pengadv hanya memlnjam darinya RM 300,000 sahaja.” tulis Yusuf Azmi.

Justeru, dalam video yang dikongsikan Yusuf Azmi di Youtube beliau Yusuf Azmi Semb0yan TV, beliau dan Abang Ali telah pergi berjumpa AhI0ng terbabit.

Perjumpaan di sebuah kedai makan Cina itu bertujuan bagi menyelesaikan aduan seorang mngsa yang menjadi kekej4man AhI0ng.

” Ini dia sudah bayar awak 1 juta 65 ribu.. dia pinjam 300 ribu sahaja.

” Kita orang undng-undng, kita bukan nak bergduh..saya bukan nak ser4ng awak sekarang.

” Okay macam ni, dia pinjam awak 300 ribu, sekarang dia hvtang dengan awak.. jadi b4ki tinggal berapa lagi? Sekarang saya nak tahu berapa lagi awak nak mintak dari dia?” kata Yusuf Azmi.

Kemudian lelaki AhI0ng terbabit dengan sel4mba menjawab, “RM410 ribu”

Mendengar jawapan itu, Yusuf Azmi dilihat masih cuba bertenang dan sekali lagi cuba berbincang.

” Kalau dia sudah bayar awak 1 juta 65 ribu, campur dengan 410 ribu, ia bersamaan dengan 1 juta 475 ribu. Kalau ikutkan dalam masa 2 tahun, 400 peratus awak ambil.

Ketika itu lelaki AhI0ng terbabit agak terg4mam, dan memberikan pener4ngan kepada Yusuf Azmi namun audio tidak berapa kedengaran.

” Eh brader saya dah banyak jumpa AhI0ng, semua saya sudah jumpa dari AhI0ng kecil sampai AhI0ng besar, tapi sekarang biasa AhI0ng paling banyak pun ambil 40 peratus atau 30 peratus saja.

” Tapi awak dah ambil 400%, macam mana awak kira?”

” Jadi sekarang macam ni lah, dia (mngsa) pun tengan svsah, berniaga pun bukan kecil, dia berniaga besar (kervgian)…

Ketika itu kedengaran AhI0ng terbabit menjawab kata-kata Yusuf Azmi, “Dia berniaga kecil ke besar ke, dia berhvt4ng dengan saya!’

Kemudian ketika perbincangan berlangsung, berlaku sedikit keteg4ngan apabila AhI0ng terbabit bangun dan mahu bered4r. Ketika itu Yusuf Azmi kelihatan sedikit hil4ng sabar sampai menepvk meja.

” Awak mahu bincang ke tak mahu bincang?” kata Yusuf Azmi

” Tak mahu, saya bincang dengan dia (mngsa) sudah cukup” jawab AhI0ng itu sambil berdiri mahu beredar.

” Eh sekarang you duduklah tak pyah bangun lah..saya pun boleh bangun kalau awak mahu saya bangun, kita buka cerita ‘bangun’..kita tak payah ‘cerita’ dekat meja ni (sambil tepvk meja)” kata Yusuf Azmi.

Sehingga ada satu ketika Yusuf Azmi hil4ng sabar apabila AhI0ng terbabit memanggil beliau b0d#h

Untuk melihat ‘cerita’ penuh boleh s4ksikan vdeo di bawah;

Sumber:IG dan Youtube Yusof Azmi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*