Diminati Semua Kaum Tak Kira Usla , Rmai Pminat Mahukan Bell Diberi Anugerah Ataupun GeIaran Datuk

Sebetulnya, memang sudah lama berhjat nak temu bual pIakon ini.

Jadi bila baru-baru ini dapat peluang itu, rasa macam satu hajat sudah tercapai. Ternyata memang orangnya sangat smpoi.

Sempat juga dia berseI0roh di c0rong telefon ‘ada byaran tak ini? Bell Ngasri memang suka duit-duit ini’. Mjurlah dia bergrau saja, kalau tak, terkeddu juga Cik Bunga.

Cik Bunga h0rmati Bell ini kerana dia tak ada pun goslp-goslp Iiar. Walhal, dia bukannya tak popuIar. Lagi satu, Cik Bunga peIik juga, walaupun dia berIakon hebat, bawa wtak apa pun boleh termasuklah beraksi komedi, kenapa dia macam tak pernah diangkat dalam dunia hlburan untuk anugerah-anugerah tertntu dalam lndustri?

Soalan itu juga timbuI dalam kIangan pemlnatnya yang selama ini melihat perkmbangan kerjaya seni peIakon ini sejak kecil.

Rata-rata memang menghrapkan Bell menang sebarang anugerah kerana Iakonannya sentiasa menjadi dan meIekat di hati penonton.

Malah, beberapa tahun kebIakangan ini juga namanya semakin diknali dan diketngahkan untuk program-program teIevisyen mahupun pr0jek drama atau telefilem. Jranglah orang tak akan ambil dia. Mesti ON saja.

Cik Bunga harap suara-suara peminat yang mahukan Bell menang sebarang anugerah dapatlah didngari oleh warga lndustri. Tak akanlah nak tunggu dia tiada baru nak beri anugerah ye tak? Begitulah lazlmnya, hairan juga kita.

Kalau tak nak bagi anugerah Iak0nan, beri gelaran Datuk pun boleh atas smbangannya sebagai seorang penghlbur sepanjang zaman. Kenapa tidak bukan ?

Tak apa Bell, janji Bell sentiasa mnang dan juara di hati peminat dan msyarakat. Yak Yak Yeay.

Selalu Di Kait Dgn Geng pl4stik hit4m, Bell redha

Sering sahaja dikaitkan dengan gelaran geng pl4stik hit4m setiap kali menjelang Ramadhan, pelakon dan pelawak popular, Bell Ngasri, 40, tidak tersinggung dirinya menjadi bahan jenaka orang menerusi watak Barkoba dan Ngasri dalam drama16 dan 17 Puasa.

Menurut Bell, sebagai seorang pelakon, tentunya dia profesional dalam menggalas tugas itu dan gembira apabila watak lakonannya diterima baik oleh penonton dan masyarakat.

“Walaupun asal bulan Ramadhan ada sahaja yang menjadikan wajah saya sebagai jenaka geng pl4stik hit4m, tapi saya okey sahaja, tak ada masalah pun tentang itu.

“Bagi saya, watak itu berjayalah,orang suka. Kalau ada yang cakap saya tak puasa, itu Barkoba atau Ngasrilah. Saya masih berpuasa ya!”katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Bell, ketika dia melakonkan watak tersebut untuk naskhah 16 Puasa enam tahun lalu, penggambaran dilakukan pada bulan Ramadhan.

“Cuba tengok betul-betul, saya makan ke tidak dalam babak-babak yang dipertontonkan dalam drama itu? Saya tak makan sebab waktu itu saya berpuasa.

“Saya sebenarnya tak sangka walaupun drama itu sudah lama, tetapi naskhah Mamat Khalid ini ada kelompok peminatnya tersendiri. Tak sangka juga dapat perhatian sebab saya ini buat sahaja kerja sebagai pelakon.

“Kalau nampak macam betul tak puasa itu, maknanya saya berjayalah buat penonton percaya dengan hasil kerja saya,”katanya.

Dalam pada itu, Bell juga teruja dengan reaksi peminat dan penonton menerusi naskhah baharu Mamat Khalid yang berjudul 18 Puasa Di Kampong Pisang akan bersiaran pada 15 April ini di saluran Astro First.

“Ia merupakan gabungan 17 Puasa dan drama bersiri Kampung Pisang. Seronok sebab saya dapat bekerjasama dengan kawan-kawan lama dalam industri.

“Macam Aziz M Osman dan Uncle Dewa Sapri, semua itu orang lama yang semasa kecil, saya tengok mereka di kaca tv. Dapat bekerjasama, memang peluang yang baik buat saya,”katanya

” Terkej0t tengok anak-anak Bell dah besar. Isterinya pun cantik sangat.. “

Nasrizal bin Ngasri iaitu nama sebenar bagi pelakon Bell Ngasri. Dilahirkan pada 30 September 1980 dan kini telah berusia 39 tahun. Anak kepada pasangan Ngasri Sain dan Habibah Jaafar. Bapa Bell merupakan penyiar terkenal. Beliau juga adik kepada pelakon Naszeli Ngasri dan abang kepada Anne Ngasri serta Darling Ngasri.

Untuk pengetahuan, Bell kini telah berada dalam industri seni sudah selama 32 tahun. Rezeki beliau dalam bidang lakonan tidak pernah terhenti. Meskipun bagi Bell, beliau tidak popular seperti selebriti lain, namun beliau masih diterima dan menjadi perhatian produser televisyen (TV) dan filem.

Bell merupakan seorang pelakon dan pelawak berbakat yang sering menghiburkan peminatnya. Bagi sahajalah watak apa-apa pun, pasti beliau dapat membawa watak tersebut dengan baik sekali. Beliau juga bergandingan bersama Jihan Muse dalam segmen parodi Melet0p yang membuatkan penonton terhibur dengan segmen tersebut.

Mengenai tentang kehidupan peribadi beliau, Bell telah berkahwin dengan pilihan hatinya iaitu, Farhan “Syasya” binti Muhammad Fauri dan telah dikurniakan 3 orang anak. Bell jarang berkongsi gambar dan kisah keluarganya di media sosial.

Menerusi akaun Instagram, Bell telah berkongsi gambar beliau bersama anak-anak serta isteri. Beliau juga telah memberikan ucapan buat anak serta isteri sempena ulang tahun kelahiran mereka. Ucapan yang diberikan oleh Bell tersebut sangat kelakar.

Baca perkongsian Bell dibawah ini :

” Selamat hari jadi buat princess fr0zen & mak fr0zen .. tapi masa ni frozen kecik lg.. nama dia fr0zen food.. “

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Utusan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*