[Video] AjaI Ibu Di Bulan Ramadan, Manakala Anak Par4h Dirempvh Toyota HiIux Lnggar Lampu lsyarat.

Muar: Wanita m4ut dalam kemaIangan membabitkan enam kenderaan di persi.mpangan lampu lsyarat Jalan Temengg0ng Ahmad dekat sini, hari ini.

Ketua PoIis Daerah Muar, Asisten Komisioner Zaharudin Rasip berkata, k.ejadian tersebut berlaku pada 7.46 pagi itu, mngsa Norain Abu Samah, 41, mninggaI dunia di tempat k.ejadian aklbat p4rah pada angg0ta bdan.

“Sementara, anak Norain, Nur Nabila Alisha Mohd Zalisham, 19, yang berada di tempat duduk penumpang hadapan pa.rah, manakala 14 mngsa lain tldak mengalami kecede.raan.

“S.iasatan awal mendapati Toyota Hilux yang dipandu Gui Chui, 69, dari arah Parlt Jawa menghala ke pvsat bandar Muar memandu dengan keIajuan yang tinggi.

“Dia juga tldak berhenti ketika lampu isyarat merah sebelum meIanggar kereta Perodua Myvi yang baru bergerak selepas lampu hijau,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, aklbat kemala.ngan itu Toyota Hilux terb.abas dan masuk ke laluan bertntangan serta meIanggar empat lagi kenderaan lain.

“SampeI drah dan air kncing pemandu Toyota Hilux berkenaan dihantar ke Jabatan Klmia untuk saringan alk0hol dan da.dah.

“Ke$ kemudiannya dis.iasat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sementara itu, Jurucakap Pusat Gerakan 0perasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Johor berkata, seramai 13 anggota bomba, satu jntera LFRT, satu jentera EMRS dan dua unit RIM daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Muar ke lokasi k.ejadian selepas mendapat makIumat.

“KemaIangan membabitkan enam kenderaan iaitu Perodua Myvi, Nissan Grand Lavina, Nissan Urvan, Van Ford Spectron dan dua kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux,” katanya.

Terdahulu, awal pagi tadi tular di media sosi4l rakaman video berdurasi 23 saat menunjukkan sebuah kereta Perodua Myvi dirempuh laju Toyota Hilux di perslmpangan lampu isyarat di Muar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : dbongkar, koolfm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*