Salute! Caprice Lancar Tabung Bantuan ‘Abang Burger’ Dikomp4un RM50 Ribu

Penyanyi rap popular,Caprice mendapat pujian daripada warganet selepas mengumumkan hasratnya untuk membuka tabung bantuan bagi membantu seorang peniaga burger yang tular sejak semalam.

Lancar Tabung Bantuan 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caprice (@capriceofficial)

Dalam isu tersebut, peniaga burger terbabit telah dikenakan kompaun oleh pihak p0lis selepas didakwa berniaga lebih masa pada tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di hadapan rumahnya di Kampung Rambutan Rendang, Jalan Panji, Kelantan pada Ahad. Berikutan itu, Caprice atau nama sebenarnya Ariz Ramli mengajak orang ramai untuk bersama dengannya mengumpul dana buat peniaga yang tersebut yang dikenali sebagai Faisal.

Tunggu Persetujuan Faisal

Menurut pelantun Kau Hade ini, dia akan melancarkan tabung bantuan yang dikenali sebagai ‘Tabung Kitafund’ itu sebaik sahaja mendapat persetujuan Faisal.

“Alhamdulillah guys kita dapat contact Abe Faisal. Kalau esok (hari ini) Abe kata ons, Caprice akan buka tabung kitafund atau a public tabung untuk bantu settle kompaun RM50k yang dia kene bayar sebelum May 9th (5 hari sebelum raya). InsyaAllah! Kita jaga kita,” kongsinya di laman Instagram

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Caprice (@capriceofficial)

Dalam perkembangan berkaitan, difahamkan ketika itu Faisal dan isterinya sedang menyiapkan 15 burger juadah sahur yang ditempah oleh pelanggan dari sebuah kilang di Pengkalan Chepa sebelum didatangi sekumpulan anggota p0lis pada jam 11.21 malam susulan menerima aduan berhubung perkara demikian.

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Murai my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*