Kes Anak 2 Tahun Diajar Issap vape, Ayahnya Diremman 7 Hari, Anak & Ibu Dibawa Ke HKL

Sejak beberapa hari lalu, video kanak-kanak berus1a dua tahun diberikan vape oleh bapanya telah tul4r di media sosial. Hal tersebut membuatkan orang ramai berasa ber4ng kerana sikap tidak bertanggvngjawab ibu bapa.

Selepas mendapat kec4man daripada netiizen, bapa kanak-kanak itu telah tampil meminta maaf dan meng4kui kesilapan mereka.

Polis tah4n bapa kanak2

Dalam laporan daripada Berita Harian, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe, berkata pada jam 4.50 petang semalam, sepasukan pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan pegawai JKM pergi ke sebuah kediaman di PPR Kampung Baru Air Panas, Jalan Usahawan off Jalan Genting Klang, Setapak, selepas mengesan kediaman kanak-kanak berkenaan.

Kanak-kanak tersebut bersama ibunya telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur bagi menjalankan pemerlksaan susulan.

“Pihak polis dan JKM menyelamatkan kanak-kanak terbabit dan membawa bersama ibunya untuk pemeriksaan perub4tan di HKL sebelum mereka ditah4n di wad untuk pemeriksaan susulan.”
“Hasil sias4tan awal mendapati kejad1an svspek memberi anaknya menghlsap vape dikesan berlaku di Taman Sahabat Jaya, Batu Caves, Selangor, pada 2 Mei lalu,” katanya.

Pihak polis juga memaklumkan bahawa bapa berusla 23 tahun itu akan direm4n selama tujuh hari bagi membantu sias4tan mengikut Akta Kanak-Kanak 2001.

“Svspek kini direm4n selam tujuh hari bagi membantu sias4tan mengikut Sek.syen 31(1)(a) Akta Kanak- Kanak 2001,” tambahnya.

Terdahulu, video kanak-kanak disuap vape oleh bapanya telah tular selepas ibunya sendiri memuat naik rakaman itu di media sosial.

Pada awalnya, ibu muda berkenaan memb1das kembali mereka yang men3gur sikap tidak bertanggungj4wab tersebut sebelum suaminya tampil memohon maaf di Facebook dan berharap agar tidak terus mengec4m mereka kerana sed4r isterinya tidak kuat menerima kec4man daripada warganet.

Sumber: Berita Harian (Safeek Affendy Razali via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*