“Ya AIIah ToIong Bagi Saya Seorang Cahaya Mata…” Rintihan Pelakon Popular Siti Elizad Buat Ramai Sebak

Hati mana yang tidak sed1h melihat kebanyakan rakan-rakan sebaya sudah mempunyai cahaya mata, sedang diri sendiri hanya mampu berdoa dan berharap menunggu peluang itu.

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikulnya. Mungkin itu pepatah semua diberikan melihat nasib seorang pelakon popular berjiwa kental ini, Siti Elizad.

Siapa yang tidak mengenali dramatis terkenal Siti Elizad Sharifuddin yang sememangnya seorang pelakon hebat. Siti Elizad juga kini menceburi bidang baru apabila bergelar penyampai radio di saluran radio Sinar FM bergandingan dengan Hefny Sahad.

Elizad, 36, atau nama sebenarnya Siti Elizad Mohamad Sharifuddin berkata rawatan itu perlu dilakukan tahun ini kerana bimbang ketumbuhan cyst berulang lagi.

Umum sedia maklum, pelakon ini sudahpun mendirikan rumah tangga sekitar lima tahun dengan suami tercinta, Shamsul Baharin Rahman. Walau bagaimanapun, perkahwinan mereka masih belum dikurniakan cahaya mata dan masih menanti berita gembira tersebut.

” Saya pernah buat pembd4han ketumb0han cyst dua kali. Saya juga pernah menjalani pembdahan membu4ng 0v4ri sebelah kiri dan sekarang ada sebelah saja.

Difahamkan Siti Elizad yang merancang untuk memulakan proses rwatan kesub0ran In vitro fertil1sation (lVF) bagi mendapatkan cahaya mata.

Nak hamiil tahun ini

Menerusi Harian Metro memetik kata-kata pelakon tersebut dalam rancangan Curhat Astro Prima, dia memberitahu ingin melakukan rwatan kesub0ran (IVF) pada tahun ini kerana bimbang ketumb0han cyst yang dih1d4pi sebelum ini kembali berulang.

“Saya pernah buat pembdahan ketumb0han cyst dua kali. Saya juga pernah menjalani pembdahan membu4ng 0v4ri sebelah kiri dan sekarang ada sebelah saja.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by InTrend Malaysia (@intrendmalaysia)

Keturunan ada sejarah knser

” Sebab itu tahun ini kalau boleh nak sangat meng4ndung dan berdoa Allah makbulkan doa saya. Sebab apa, keturunan keluarga saya semua knser. Jadi, setiap kali sakit di bahagian pangkaI r4him saya risau.

” Insya Allah, tahun ini saya akan mulakan rwatan lVF. Insya Allah saya mencuba. Memandangkan ketumb0han cyst dalam badan saya jenis aktif, jadi saya meletak di 0vari lagi.

” Jadi, sebelum doktor buang lagi sebelah saya berharap Allah bagi saya seorang cahaya mata. Dapat seorang pun ia satu rahmat buat saya,” katanya dalam perkongsian menerusi program Curhat yang ditayangkan di saluran Astro Prima.

Menurut Elizad, selepas lima tahun berkahwin dengan suami, Shamsul Baharin Rahman, dia sudah lali persoalan mengenai anak.

” Kadang bukan keluarga atau pasangan, tapi apabila orang sekeliling dan netizen cakap saya tak berdoa dan beriya dalam soal ini, saya sedih.

” Saya tak pernah tunjuk sebab saya jenis ‘happy go lucky’. Apabila orang membandingkan suami saya yang sudah ada dua anak daripada perkahwinan sebelum ini dan saya tak ada zuriat, tentu saya sedih.

” Tapi orang sekeliling selalu tanya bila nak ada anak. Saya mana tahu. Saya bukannya Tuhan

” Kalau ditanya, tentu saja saya nak anak. Ya Allah, tolong bagi saya satu,” katanya.

Pada program yang membawa tajuk Zuriat Syurga itu, Elizad turut meminta maaf pada suaminya sekiranya gagal memberikan zuriat.

Minta maaf dengan suami

” Saya bukan wanita sempurna. Walaupun dari segi luaran dia nampak saya seorang yang ceria, tapi andai kata saya tak mampu berikan dia zuriat, saya minta maaf,” katanya.

Program itu turut menampilan Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan pelakon, Izzue Islam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Sumber: hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*