Niat Nak Beraya, Sekali Gadis Menj3rit Sampai Panjat Pagar Tgk Katak

PETALING JAYA – Kehadiran 1 Syawal yang disambut esok tetap dinantikan oleh jutaan umat Islam di seluruh negara walaupun negara masih dibelenggu penularan pandemik Covid-19 sehingga memaksa kerajaan me­laksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Walaupun wujud keterbatasan pergerakan terutama kekangan untuk meneruskan tradisi balik kampung, rata-rata yang ditemui menyuarakan rasa teruja dan semangat mereka untuk meraikan Hari Raya Aidilfitri mengikut norma baharu buat tahun kedua berturut-turut.

Bagi mereka, apa sekalipun dugaan yang dihadapi, nostalgia sambutan Aidilfitri yang dianggap sebagai hari kemenangan bagi umat Islam perlu diteruskan.

Seperti yang terjadi kepad keluarga ini apabila suasana gembira bertukar menjadi kalut apabila salah seorang dari mereka bertindak memanjat pagar rumah kerana takutkan seekor katak

Telatah sponan gadis terbabit dengan berbaju kurung bertindak memanjat pagar rumah buat ramai geli hati

Salah seorang dari meraka di lihat cuba tolong menangalkan kasut tumit tinggi sementara katak tersebut diusir keluar dari rumah

Rata-rata netizan turut bersimpati dan terhibur dengan apa yang berlaku kepada gadis tersebut

“I feel u sis..tp kalu saya fobia pd tikus jer(cacing katak ulat ke ape xgeli) nmpak kelibat tikus je dh mengorok jauh2.inikan plak dekat kaki..mak aiii..mau x cukup tana”

Masuk 2 Syawal dah rasa bosan di rumah… Jom lakukan 4 aktiviti ini

SUDAH masuk Syawal kedua, pasti ramai daripada kita mula berasa bosan berada di rumah, bukan?

Sebenarnya terdapat pelbagai aktiviti boleh dilakukan untuk menyemarakkan Aidilfitri yang melibatkan ahli keluarga sekaligus mengeratkan lagi silaturahim.

1. Masak bersama
Makanan memang boleh mengeratkan hubungan sesiapa sahaja termasuk ahli keluarga. Terdapat pelbagai menu boleh dimasak bersama-sama bagi menghilangkan rasa bosan duduk di rumah.

2. Menonton filem
Setiap kali Aidilfitri, program di televisyen banyak menjamu penonton dengan pelbagai drama, filem bertemakan hari raya. Ambil peluang ini untuk menghabiskan masa menonton televisyen sambil menikmati juadah yang dimasak.

Memandangkan kita tak digalakkan keluar rumah, apa kata bermain permainan seperti catur, monopoli atau pun membuat video TikTok.
Tanpa anda sedari, satu memori bersama mereka sudah tercipta.

4. Panggilan video
Bagi keluarga yang terpaksa berjauhan, panggilan video adalah cara paling terbaik untuk berhubung. Di situ juga, anda boleh mengajak sepupu untuk turut serta dan berbual secara maya.

Apa kata anda? Kobgsikan bersama kami

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*