Identiti Perempuan Yg Fitn4h Ali Sekeluarga Sudah Di Kenal Pasti

” Saya dah lali dan tak kisah ntizen nak cakap apa kerana mereka tidak menentukan keputusan mhkamah,”

Itu luahaan pelawak AIi Puteh mengenai kec4man berterusan yang dilemp@rkan kepadanya menerusi media sosial.

Ia berikutan laporan Harian Metro kelmarin mengenai kegembiraan AIi apabila perbicaraan kes s4man terhadapnya sudah tamat selepas semua pihak tampil dengan keter@ngan masing-masing.

AIi, 32, berkata, ntizen tiada h@k untuk menentukan siapa betul dan siapa sal@h dan dia tidak perlu ambil kisah dengan mereka.

” Hanya mhkamah yang boleh tentukan keputusan. Ada juga netizen yang mengata macam-macam dekat Instagram, tapi saya jawab komen elok-elok kerana kita masih meraikan Syawal.

” Kalau mereka kata Nor Hidayah (kakak ipar) menang tak apalah. Saya tak nak cmarkan bulan Syawal ini dengan perbuatan yang kvrang manis.

” Saya dah biasa dengan kej1an orang. Alhamdulillah saya okay saja,” katanya kepada Harian Metro.

Bagaimanapun AIi atau nama sebenarnya Syed AIi Mubarak Syed Mohd Ridzuan akan mengambil tndakan terhadap ntizen yang mengh1na fizikalnya secara keterl@luan.

” Kalau ada yang panggil saya dengan gelaran AIi Hitam dan bermain dengan body sham1ng (e.jek@n tubuh) agak meIamp@u dan bab!tkan keluarga, saya takkan ter@gak-agak untuk ambil tindakan mhkamah.

” Negara kita ada undang-undang dan kalau mereka meI@mpau sangat, perkara ini akan dibawa ke mhkamah.

” Jangan pula kata saya asyik nak sman saja, sebaliknya mereka sendiri yang nak jumpa saya. Saya akan ‘print screen’ dan ambil tndakan,” katanya.

AIi berkata, dia sudah malas untuk berg@duh dengan mereka di media sosial kerana ia hanya membvang masa.

” Cara untuk ajar mereka ialah bawa ke mhkamah. Kalau sembang dalam media sosial takkan habis sampai bila-bila.

” Kalau dia salah dan kena bayar denda contohnya RM500,000, barulah kesal dan nak minta maaf.

” Saya harap doakanlah yang baik-baik dan jangan mem4ki hamvn kerana ini bulan Syawal. Kalau betul nak jumpa saya boleh datang mhkamah,” katanya.

Terdahulu, kemelvt keluarga membabitkan AIi dan kakak iparnya, Nor Hidayah Mohd AIi memaksa kes ini dibawa ke Mhkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Ia sudah didengar di hadapan Hakim menerusi prosedur yang berlangsung secara dalam talian pada 16 dan 17 Februari lalu.

AIi memfa!lkan s@man terhadap Nor Hidayah dan jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman pada 27 Ogos tahun lalu.

Ibunya Sabariah Arshad adalah plaintif pertama diikuti bapa, Syed Mohd Ridzuan (plaintif kedua), kakaknya Sharifah Norwahidah (plaintif ketiga) dan AIi (plaintif keempat).

Tindakan ini dibuat sebagai tindak balas terhadap kakak iparnya yang terlebih dulu bertindak meny@mannya dengan tuntutan mencecah RM900,000.

AIi dah dapat indentiti wanita yang ftnah dia

Sementara itu menerusi status terbaru yang dikongsikan di Instagram, AIi telah mendedahkan perbualan whatsapp di mana seorang individu berkongsi maklumat wanita yang membuat ftnah kepadanya.

Menurut individu terbabit, wanita itu tinggal di Puncak Alam, Selangor dan AIi turut mengakui dia sudah mendapat alamat di mana wanita terbab!t tinggal.

Tambah AIi, dia meminta wanita yang dikenali sebagai Eidaacu itu menghubunginya dan akan membuat laporan p0Iis sekiranya tiada maklum balas dari wanita terbabit.

” Salam maghrib…benda mudah…nombor telefon saya dah ada, alamat saya dah ada…saya mintak jasa baik hubungi saya je…

” Saya mintak puan iedacu ni untuk hubungi saya…kalau tak nak jugak, saya terpaksa serah benda ni kepada balai poIis…” tulis AIi.

Dalam posting terbaru, Ali sekali  lagi menasihati wanita tersebut supaya segera menghubungi beliau

“Sy bg last chance…sy mintak jasa baik puan iedacu ni contact sy segera…kalau smpi ptg ni xde juga…maaf sy serah pada p0lis ye…jgn kate nnti anak tertek@n handphone..jangan kata tu f@ke account…jgn kate alasan bukan2 ye…sy sabar lagi ni…tapi kalau puan mem@ksa..sy serah pada p0lis yer…contact sy segera” peasn Ali Puteh

Terdahulu, menerusi satu tangkap layar, AIi berkongsi kata-kata atau komen wanita terbabit yang melemp@rkan ayat berunsur ftnah kepadanya.

Antara lain wanita itu menvduh anak AIi adalah anak Ivar n1kah dan berkata AIi adalah berkuturunan y4hud1.

Malah wanita terbabit juga dengan selamba menulis komen memftnah, “Bini ali tu lndon aku kenal dia satu sekolah dekat paya jaras hahaha..kaki j#ntan..”.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber:hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*