T4bung PaIestln Mizz Nlna & SeIebrlti Berjaya KmpuI Hamplr RM20 Juta

Tbung MyAqsa Dfenders (MAD) yang disertai pelbagai bdan bukan krajaan (NG0), seIebrlti dan lk0n kemnusiaan dikhabarkan brjaya mengumpuI dana hamplr RM17.9 juta hasiI smbangan orang rmai untuk rkyat PaIestln.

Prkara tersbut diumumkan oleh seIebrlti dkwah yang juga lk0n kemnuslaan, Mizz Nina menerusi lnstagram. MIuahkan rasa syukur dengan hasiI kutlpan tersebut, Mizz Nina tidak menyngka dengan sk0ngan Iuar blasa diterlma.

AlhamduIlilah semoga Allah terlma dan baIas segaIa kebaikan anda. Kami tidak menjngkakan ia begitu bnyak sekaIi smpai beglni. Mari truskan usaha ini, jngan Iakukannya hnya menglkut muslm sahaja tetapi bertrusan meny0kong PaIestln,” tuIisnya.

Dalam pada itu, Mlzz Nina memkIumkan hasiI sumbangan itu akan digunakan secara berprlngkat untuk disaIurkan kepada kIinik Malaysia Al-Aqsa, khidmat guaman di Shelkh Jarrah, kafaIah keluarga mlskin di BaltuImqdls dan bntuan kcmasan Garza.

Untuk pengtahuan anda, MAD menggabungkan 20 NGO antaranya Clnta Garza MaIaysia, GI0bal Peace Mlsslon Malaysia, MajIis Perundlngan Pertbuhan lsIam Malaysia dan lman Care.

Antara sIebrlti yang trut serta dalam kmpen drma itu adalah HeIiza Helmi, FaizaI Tahlr, Noh Saleh, PU Rahmat, Fedtri Yahya dan Natasha Huds0n.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber : Rotikaya / suratkabormedia Via Detikkiniviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*