Tak Perlu Ada Dar4h Campuran, Wajah Fazura Diangkat Menjadi Wanita Melayu Paling Cantik

“Aku rasa dia la artis yang takde mix pure melayu paling cantik kat Malaysia ni!”Jika menonton drama-drama atau filem-filem tempatan hari ini, tidak dinafikan begitu ramai wajah-wajah cantik yang dimiliki oleh selebriti tempatan kita.

Hero dan heroin dalam kebanyakan lakonan yang disiarkan adalah terdiri daripada wajah-wajah kacukan yang pastinya kacak, cantik lagi bergaya.

Walau bagaimanapun, kecantikan itu merupakan subjektif, ada yang menyukai wajah kacukkan dan ada yang lebih gemar untuk melihat wajah asli melayu tulen.

Tul4r di laman Twitter, nama pelakon Fazura tidak lekang disebut-sebut sebagai selebriti wanita tanah air yang memiliki wajah asl1 melayu tanpa perlu ada kacukk4n dalam dar4h namun, sudah jelas kejelitaannya.

caption: 

Haih cantiknya Fazura😍”

Dalam hantaran yang dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter, gambar Fazura yang sedang tersenyum itu di ambil ketika beliau sedang berborak menerusi siaran langsung laman Instagram miliknya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet memuji kecantikkan wajah Fazura yang begitu manis dan ayu ketika penampilannya memakai tudung.

Siapa sangka walaupun sudah menjangkau usia lanjut, Fazura sering disoal tentang cara dirinya menjaga kulit kerana sentiasa kelihatan berseri dan tampak muda remaja.

Tanpa sebarang solekkan sahaja, Fazura tetap kelihatan cantik, namun semakin jarang pula dapat kita melihat wajah-wajah asli selebriti-selebriti  lain tanpa memegang watak-watak sampingan umpamanya orang gaji atau sebagai tukang kebun.

Ke mana perginya wajah-wajah melayu tulen seperti yang gah pada tahun-tahun 70-an?

Tidak dinafikan ramai menganggap wajah kacukkan merupakan satu kelebihan untuk menempatkan diri dalam bidang seni, hal ini kerana wajah-wajah mereka tidak sahaja cantik tetapi juga unik.

Walau bagaimanapun, tidak menjadi titik tolak bahawa setiap individu mempunyai kecantikkan dan kelebihannya tersendiri, namun cukupkah sekadar mengukur wajah yang cantik tanpa menghiraukan bakat yang ada, kerana penonton kini semakin bijak menilai bakat berbanding rupa.

Apa-apa pun, cantik betul Fazura ya!

Wajah yang ada selari dengan bakat lakonan yang dimiliki,  untung kan Fattah Amin?

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Twitter

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber : hot fm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*