H4iran Kereta Tiba2 Penuh Dekat Toll, Ini Re4ksi Dr Hisham Buat Ramai Mula Ris4u

KERAJAAN memutuskan untuk menguatkuasakan penutupan penuh sektor sosial dan ekonomi ataupun ‘total lockdown’ Fasa Pertama di seluruh negara.

Menerusi satu kenyataan Pejabat Perdana Menteri pada Jumaat, pelaksanaan tersebut berkuatkuasa selama dua minggu iaitu bermula 1 Jun 2021 hingga 14 Jun 2021.

Sepanjang tempoh tersebut, semua sektor tidak dibenarkan untuk beroperasi kecuali sektor ekonomi dan perkhidmatan perlu (essential economic and service sector) yang akan disenaraikan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Dalam pada itu melalui perkongsian dari netizan, kelihatan pertambahan kereta di tol-tol utama yang mulai ses4k sehingga Dr Hisham memuat naik satutu beriktu di Facebook beliau

“Ke manakah arah tujuan anda pada hujung minggu ini?

“Pergerakan besar-besaran masih berlaku walaupun larangan merentas daerah dan negeri telah dikeluarkan.

“Membawa jangk!tan w@bak dari satu kawasan ke satu kawasan lain tidak akan membantu dalam usaha kita untuk membendung penul4ran j4ngkitan viru.s C0VID-19.

“Duduklah di rumah dan hanya keluar jika ada urusan penting.

“Bantulah selam4tkan sistem kesih4tan negara yang bakal lvmpuh sekiranya peningk4tan kes C0VID-19 tidak terk4wal.

“Sekiranya kami reb4h, anda dan ahli keluarga anda mungkin tidak akan menerima raw4tan kesih4tan yang sebaiknya. Jika lebih mal@ng, tiada lagi katil untuk anda di hospital. Apatah lagi jika anda ten4t dan kritik4l tetapi katil ICU sudah penuh semuanya.”

“Petugas barisan hadapan sudah penat. Tapi kami masih g4gahi demi menyel4matkan ny4wa anda”

Berikut u pula antara reaksi dari netizan

Dalam pada itu melalui perkongsian dari netizan, kelihatan pertambahan kereta di tol-tol utama yang mulai ses4k

Dah start bersusun kereta kat tol gombak hala Bentong and tol sungai besi hala ke selatan. Semua pakat² nak kelvar dari KL/Selangor ke??

Baru pukul 9.30am wei!!!

Aku tak nak speculate. Tapi dah banyak kali sgt jadi…Kalau dalam yg beratur² tu ada yg cuba² nak balik kampung. Harap PDRM suruh patah balik or k0mpaun je!!

Ger@m pulak tengok. Tak berubah² orang kita ni

Mohon luluskan i-Sinar 2.0, i-Lestari 2.0

Ketua Pemuda UMNO menzahirkan rasa terima kasih kepada kerajaan kerana akhirnya mendengar suara hati dan rayu@n rakyat yang mahukan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sepenuhnya.

”Akhirnya Kerajaan keluarkan kenyataan rasmi untuk melaksanakan TOTAL LOCKDOWN @ PKP PENUH.

”Terima kasih kerana akhirnya mendengar suara hati dan rayu@n rakyat!,” kata Datuk Asyraf Wajdi Dasuki

Beliau turut melahirkan harapan agar Kementerian Kewangan segera umumkan Pakej Bantuan Khas untuk rakyat yang terjejas sepanjang penutupun ini.

Selain itu membenarkan pengeluaran wang Kumpulan Wang Simpanan Pekerja – i-Sinar 2.0, i-Lestari 2.0 dan arahan khas menggunakan kuasa di bawah Ordinan Darurat untuk mengarahkan institusi bank dan kewangan memberikan Moratorium 2.0 selama tiga hingga enam bulan tanpa caj tambahan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Satkoba Viral

Sumber : Trending Sangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*