Selepas Husband Cakap Kna Cvlik, Ini Keadaan terkini Nynaa Harizal Dengan M4ta Semb4p

LIMA hari mendi4mkan diri selepas did4kwa dicul1k bapa sendiri di set penggambaran, pelakon Nynaa Harizal mvncul di media sosial pada malam Jumaat.

Seakan tiada apa yang berlaku, Nynaa atau nama sebenarnya Nurul Hanynaa Harizal memuat naik video sedang bermain basikal bersama adik lelakinya di kawasan rumah mereka, di percayai di Johor Bahru, Johor.

“Jalan la pula… p4nat berbasikal,” tulis Nynaa secara ringkas di kapsyen perkongsian tersebut.

Menerusi laporan mStar pada Rabu, suami kepada pelakon Nynaa Harizal iaitu Mohamed Fahmi Ilyas mend3dahkan isterinya dicvlik oleh ibu bapa mentuanya pada Isnin, 1 November lalu.

Berharap m4salah yang t1mbul dengan mentuanya dapat diselesaikan dengan baik, Mohamed Fahmi berkata dia sendiri tidak mengetahui punc4 isterinya dil4rikan dari lokasi penggambaran sebuah drama di Shah Alam.

Susulan itu Mohamed Fahmi yang merupakan seorang ahli perniagaan membuat laporan tentang kehilang4n isterinya yang juga pelakon drama Kekasih P4ksa R3la dan Chandelier itu di Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Shah Alam pada Selasa.

Dalam pada itu, rata-rata netizen menerusi ruangan kapsyen bertanyakan tentang status isu berkenaan dan keadaan terkini Nynaa yang juga finalis Dewi Remaja 2019/2020.

Malah, segelintir netizen juga membuat spekulasi bahawa Nynaa masih berdepan dengan masal4h keluarga disebabkan keadaan matanya yang kelihatan s3mbap.

“Sudah selesai m4salah keluarga awak?

“Nampak bengk4k bahagian mata. Jelas masal4h keluarga belum selesai.

Nyna dan suami bernikah pada Ogos lalu.

“Awak ok? Lihat mata awak,” komen beberapa netizen di ruang perkongsian video tersebut.

Dalam perkongsian terbaru, Nynaa Harizal menujukkan dia dan keluarga dalam keadaan baik

Suami Dakwa Isteri ‘Dicvlik’ Keluarga Sendiri

“Saya berjaya bercakap dengan si bapa, dia sudi untuk berjumpa tapi bila dan di mana tak tahu lagi.”

Demikian kata suami kepada pelakon Nynaa Harizal, Mohamed Fahmi Mohamed Ilyas, 29, berhubung dakwaan ugutan jenayah senjata api yang menurutnya, dilakukan bapa mertuanya di sebuah set penggambaran drama sebelum ‘melarikan’ isterinya, baru-baru ini.

Kata Mohamed Fahmi, dia tidak pasti di mana keberadaan isterinya namun mengesyaki Nynaa kini berada di kediaman keluarga mertuanya di Johor selepas ‘dilarikan’ tanpa kebenarannya beberapa hari lalu.

“Saya syak Nynaa berada di Johor. Keadaan semasa saya boleh cuba telefon Nynaa tapi panggilan akan pergi ke voicemail (mel suara).

“WhatsApp pun ‘single tick’. Jadi, saya tak tahu. Si bapa cakap, anak dia dan dia tahu macam mana nak jaga (anaknya). Saya tak rasa si bapa akan sakiti anaknya tapi sama ada dia (Nynaa) tertekan, cukup makan, sedang nangis, saya tak tahu.

Dedah Mohamed Fahmi, kali terakhir dia berhubung dengan bapa mertuanya adalah pada pagi hari ini namun enggan memperincikan lebih lanjut sama ada benar punca bapa mertuanya bertindak melarikan isterinya disebabkan status kewangan dirinya yang dikatakan kurang kukuh.

“Dari segi aspek kewangan, memang ada isu sejak permulaan perkahwinan. Saya baru berusia 29 tahun, mereka tak boleh harapkan saya ada segala kemewahan.

“Tapi saya taknak perincikan tentang hal itu (status kewangan). Macam tak elok kalau cakap,” katanya kepada media dalam satu sidang akhbar virtual petang tadi.

Tambahnya, apa pun terjadi, dia berharap masalah yang tercetus antara kedua-dua pihak dapat diselesaikan secara bersemuka dan jika boleh tidak mahu terus melibatkan pihak polis.

“Untuk selesaikan hal ini, apa sekalipun, kita kena berjumpa dan berbincang sebab takkan nak buat laporan polis sana sini. Takkan selamanya begitu.

“Laporan polis dibuat saya kerana si bapa telah melarikan isteri saya tanpa pengetahuan diri saya sebagai suami.

“Dia buat begitu dengan mengugut pengawal peribadi saya menggunakan senjata api. Saya guna perkataan ‘penculikan’ dalam laporan polis sebab saya tiada sebarang informasi apa yang berlaku ketika itu,” katanya.

Terdahulu difahamkan, bapa kepada Nynaa yang merupakan seorang pesara tentera tidak merestui perkahwinan mereka disebabkan faktor kewangan.

Lebih parah, pada malam 1 November lalu, Mejar (B) Harizal Hashim telah ‘menculik’ anaknya ketika dia berada di set penggambaran satu drama di Shah Alam, Selangor.

Menurut Mohamed Fahmi yang merupakan seorang usahawan, Harizal mengacukan sepucuk pistol ke arah perut pengawal peribadi Nynaa sambil memberi amaran akan melepaskan tembakan jika dia dihalang mengambil anaknya.

Perbuatan tersebut adalah salah dari segi undang-undang dan boleh disiasat bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah dan Seksyen 8 Akta Senjata Api.

Semasa kejadian, turut bersama si bapa datang ke set penggambaran ialah ibu mertua dan seorang iparnya.

Ibu mertuanya masuk ke set penggambaran lalu menarik masuk ke kereta sebelum membawanya pergi.

Justeru, Mohamed Fahmi telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam semalam berhubung kejadian terbabit dan meminta pihak polis menyelamatkan isterinya yang dakwanya, dilarikan secara paksa.

Fahmi dan Nynaa atau nama sebenarnya, Nurul Hanynaa Harizal mendirikan rumah tangga pada 28 Ogos lalu

Sehingga kini mStar masih berusaha untuk mendapatkan kenyataan daripada Nynaa dan suaminya berkaitan perkembangan kes berkenaan.

Untuk rekod, pelakon berusia 25 tahun itu mendirikan rumah tangga dengan Mohamed Fahmi, 29, pada 28 Ogos lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:Mstar

PERHATIAN: Pihak KAMI tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak KLMENJERIT juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*