Pemandu Van Langgr Budak Sekolah Telah Ditahan. P0lis Beritahu Apa Yg Sebenarnya Berlaku

Seorang pelajar perempuan berusia tujuh tahun mening.gal dunia selepas dig.ilis sebuah van di Taman Dahlia, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Selangor, Superintendan Azman Shariat berkata, kejadian berlaku kira-kira pukul 12.10 tengah hari selepas pemandu wanita berusia 31 tahun itu selesai menurunkan penumpang.

“Pemandu van berkenaan telah memandu ke hadapan tanpa menyedari telah melang.gar salah seorang pelajar perempuan yang juga penumpang van tersebut ketika mang.sa sedang melintas di hadapan van terbabit.

“Sebelum kejadian, mang.sa telah diambil oleh pemandu van terbabit dari sebuah sekolah berhampiran dan di hantar ke pusat transit sebelum ke sekolah KAFA,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Mengulas lanjut, ekoran kejadian, mang.sa yang berusia tujuh tahun telah dikejarkan ke unit kece.masan Nilai Medical Centre akibat keced.eraan pa.rah pada bahagian kepala.

“Mang.sa disahkan mening.gal dunia pada pukul 2.30 petang tadi.

“Pemandu van terbabit telah ditahan untuk siasatan lanjut dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” jelasnya.

Terdahulu, orang ramai dikejutkan dengan sebuah video tular berdurasi satu minit 26 saat di media sosial Facebook yang memaparkan kejadian membabitkan kanak-kanak perempuan tersebut.

Antara komen komen netizen tentang apa yang telah terjadi.

Sumber : Kosmo Online!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*