‘Alami Kegugvran’ Fida Ibrahim Akui Seb4k Impian Untuk Timang Cahaya Mata Tak Kesampaian

Hatl mana yang tidak seb4k apabila impian untuk men1mang cahaya mata tidak kesampaian. Pelakon dan usahawan,Rafidah atau lebih mesra dengan panggilan Fida berkongsi berita se.dih itu menerusi cor3tan panjang di akaun Instagram miliknya.

Menurut Fida, kehil4ngan sesuatu yang amat bermakn4 bagi pasangan baru mendirikan rumah tangga adalah suatu perkara yang amat menye.dihkan.

Bagaimanapun Fida menganggap kejadian itu sebagai uj1an Allah S.W.T.

“Pilihan pertama itu pilihan kami, manakala pilihan kedua itu adalah daripada Allah. Sudah tentulah sang pencipta lebih mengetahui yg terbaik buat kami.

“Sedikit perkongsian yang ingin saya lakukan walaupun saya yakin ramai lagi para wanita dan para ibu di luar sana yg diuj1 jauh lebih hebat.

“Pada hari Isnin baru-baru ini saya telah ke hospital untuk membuat pemeriksaan atas sebab pendar4han yang berlaku.

“Pada hari yang sama saya telah diberikan temujanji lagi 2 minggu untuk pemeriksaan pada perubahan k4ntung yang ada.

“Tapi selang beberapa hari, pada hari Rabu tanggal 10hb Nov, saya kembali semula ke hospital untuk memberitahu bahawa pada malam sebelum itu sesuatu (berbentuk pej4l) telah keluar ketika saya berh4das kecil.

“Hari Rabu itu saya ke hospital untuk pemeriksaan dan has1lnya doktor terp4ksa membuat proses cvci akibat kegvguran.

“Saya yakin setiap uji4n dan ketentuan yang datang daripada Allah itu adalah sebahagian daripada proses dan perjalanan dalam kehidupan saya dan suami dalam berkeluarga.

“Alhamdulillah kami bersyukur dengan nikmat kegembiraan yang dipinjamkan sementara itu. Pastinya perancangan Allah buat kami itu jauh lebih baik.

“Saya yakin, jika saya mampu melalui uj1an ini dengan sabar, ramai juga wanita hebat di luar sana boleh. Semoga Allah merahmati setiap kaum wanita yg sedang menghadapi uj1an yang dilalui dengan sabar,” kongsinya.

Menerusi coretan yang sama, Fida juga menceritakan pengalaman bersama seorang doktor wanita yang memberikan kata-kata semangat buat dirinya.

“Untuk proses cuc1 kali kedua pada hari yang sama, saya didatangi oleh seorang doktor wanita berbangs4 India.

“Sewaktu sc4n doktor berkata “Rafidah, you have very nice and good ov4ri” tambahnya lagi “Kalau dapat dekat student saya, diorang mesti nak you to do the study”.

“Alhamdulillah, dalam masa divji, Allah berikan berita gembira itu. Saya hanya mampu tersenyum walaupun sedang men4han s4kit disebalik pelitup muka.

“Terima kasih doktor, I’ll take it as a compliment & memberikan semangat utk next baby, InsyaAllah.

“Paling utama buat kita sebagai umat Islam, sentiasa yakin rezeki Allah itu sentiasa tepat pada masa dan tempatnya. Doakan yg terbaik ya.

“Last but not least, masa pregnant elakkan daripada perkara-perkara yg bagi diri kita s.tress /d.epress,” kongsinya.

 

Fida telah mendirikan rumah tangga bersama bekas pengurusnya, Shahzemir Shahzulkarib pada 5 Mei lalu selepas 10 tahun berkenalan.

Sumber:Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*