‘Seharian Tak Keluar Bilik’ Ayah Cik B Dan Kacak Dtg Ipoh Malam2 Nak Jumpa, Tndakan Vida Di Luar Jangkaan

” Tolong, seharian tak keluar bilik duk memikirkan.. mama sayang anak-anak mama..”

Demikian status dimuat naik usahawan ksmetik, Datuk Seri Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida di Instagram beliau hari ini.

Vida dilihat mengambil tndakan bertanya kepada pengikutnya tentang apa yang harus dilakukan kerana bekas suaminya datang ke Ipoh untuk bertemu dengan anak-anaknya.

Bapa Cik B dan Kacak nak jumpa

Dalam kapsyen tersebut, dia menulis yang bapa kepada Cik B dan Kacak datang untuk bertemu mereka namun anak-anaknya belum bersedia untuk bertemu.

Dia meminta pertolongan untuk memikirkan solusi tersebut kerana sudah seharian tidak keluar bilik hanya buntu dengan hal berkenaan.

” Ayah Cik B dan kacak datang Ipoh malam-malam nak jumpa Cik B dan Kacak.. tapi mereka belum bersedia.

” Apa patut saya buat?” tulis Vida sambil bertanyakan pendapat pengikut beliau di IG tentang apa yang harus beliau lakukan.

Ntizen nasihatkan DSV benarkan saja bekas suami jumpa anak

Menerusi tinjaun di ruangan komen, pelbagai reaksi diberikan oleh pengikut DSV. Ada yang memberikan jawapan sepatutnya, ada juga yang mengec4m.

” Bagi jela dorang jumpa dato.. Mau xmau tu ayah dorang.. Sama macam anak2 saya.. Ikutkan memang xmau bagi jumpa tapi xkan putus silaturahim tu.. Moga dipermudahkan ya dato..” tulis Anis.

” Kalau saya, saya akan bertegas pada anak2 bab ni.. Ayah tetap ayah.. Drah daging sendiri.. Pegi ja lah jumpa..” tulis Aida.

Selain itu ramai juga ntizen yang menyuruh DSV memikirkan perkara itu sendiri kerana sepatutnya hal peribadi tidak perlu dijaja seperti itu.

Januari lalu, kisah membabitkan tuntutan bekas suami Vida untuk mendapatkan hak lawatan dan bermalam bersama anak, Cik B hangat diperkatakan.

Ketika itu Vida meluahkan rasa lega dengan keputusan mhkamah yang memutvskan bekas suami Mohd. Amin Yasin, 43, gagaI mendapatkan hak hada-nah untuk bertemu dengan dua anaknya.

Vida juga meluahkan rasa syukur berikutan kes tersebut tidak berpanjangan dan menggnggu emosi anak-anaknya iaitu Nur Edlynn Zamilleen, 16, atau lebih dikenali sebagai Cik B dan Eric Zaquan (Kacak), 14.

” Alhamdulillah, hak penjagaan hada-nah dapat pada saya dan kes ini tidak dipanjang-panjangkan atas budi bicara hakim.

” Hakim sendiri yang bertanyakan kepada Cik B dan Kacak dan memang saya tidak pernah menghaIang untuk mereka berhbung dengan bapa mereka.

” Saya sangat lega kerana keputusan ini tidak menggnggu emosi anak-anak. Saya harap lepas ini jangan pula ada yang cakap Cik B dan Kacak derh4ka pula (sebab tidak mahu jumpa bapa).

” Yang bercakap memang sedap, tapi yang menghadapinya kami,” katanya.

Terdahulu pada pagi Isnin, 4 Januari 2021, Mahkamah Syariah Kota Bharu, Kelantan memutuskan bekas suami kepada jutawan ksmetik, Datuk Seri Vida gagal mendapatkan hak hada-nah untuk bertemu dengan dua anaknya.

Dalam pada itu mhkamah mengarahkan Cik B dan Kacak menghbungi bapa mereka, Mohd. Amin Yasin sekurang-kurang sebulan sekali bertujuan mengelakkan ikatan siIarutahim antara anak dengan bapa terptus.

Vida berkata, dia tidak berniat untuk memvtuskan hbungan di antara bapa dan anak, namun disebabkan konflik yang pernah meIanda keluarga menyebabkan dia terpksa melindungi anak-anaknya.

” Cik B dan Kacak boleh hbungi ayah mereka, bukan sebaliknya.

” Saya tak nak putvskan silaturrahim tapi anak-anak sendiri yang belum bersedia untuk berjumpa dengan ayah mereka atas sebab-sebab tertentu,” ujarnya.

Pada 3 November tahun lalu, Mohd Amin yang juga seorang peniaga memfailkan tuntvtan hada-nah iaitu hak lawatan, bermesra dan bermalam bersama anak-anak.

Mohd Amin sebelum ini menyatakan kali terakhir dia bertemu dengan anak-anaknya pada Mei 2018 di ibu pejabat Vida Beauty Sdn Bhd di Ipoh, Perak selama 15 minit sahaja.

Kata Mohd Amin, sebagai bapa, dia amat merindui kedua-dua anaknya itu dan hanya mengetahui perkembangan terkini mereka melalui media sosial dan televisyen.

Mohd Amin berkahwin dengan Vida pada tahun 2000 dan bercrai pada 2008.

Mereka dikurniakan empat cahaya mata, namun anak pertama dan kedua mereka meninggI dnia dalam kjdian kebkaran rumah di Ipoh, Perak pada 3 Ogos 2013.

Sumber:ohmymedia dan IG DSV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*