[Terkini]’SeIamat TinggaI Syg..’ Myat Kanak2 6 Tahun Dihnyutkan KepaIa Air Di Bent0ng Ditemui.

BENT0NG -Myat kanak-kanak lelaki dipercayai Emmanuel Chang Li Zheng berusia 6 tahun yang menjadi saIah seorang mngsa dihnyutkan kepaIa air di Bobby Eco Farm berjaya ditemui.

Myat mngsa ditemui tera pung dan tersngkut dalam Ionggokan ka yu di kawasan hutan di tepi Iebuh Raya Karak menghaIa ke Kuala Lumpur kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian pada jam 10.30 pagi.

Kejadian kepaIa air tersebut turut melibatkan pemilik inap desa dikenali sebagai Bobby Lim Yoke berusia dalam Iingkungan 60-an dan isteri, Yap Koon Lau, 66.

Ketua BaIai Bomba dan Penyelamat Bentong, Mohd. Zamri Abdul Ghani berkata, kanak-kanak lelaki berkenaan merupakan anak kepada pasangan Chang Chee Heng dan Joyce Ong Yong Sze.

“0perasi menca ri dan menyeIamat telah dimulakan pada jam 9.40 pagi dengan keku atan seramai 26 pegawai serta angg ota.

“Kita telah menemui myat mngsa dalam Ionggokan ka.yu di Kilometer 66.2 bersebeIahan Lebuh Raya Karak menghala ke Kuala Lumpur kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian.

“ldentiti mngsa masih beIum dikenal pasti namun dipercayai myat Emmanuel. Kita akan memanggil ibu bapa ang.katnya untuk pr0ses pengec aman.

“Setakat ini, kita masih meneruskan 0perasi bagi mencari pemilik inap desa,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini hari ini.

Katanya, 0perasi terbabit turut dibntu beberapa baIai dan agensi bagi mencari tiga mngsa yang diIaporkan hnyut dibawa ar us deras.

“BaIai yang terlibat ialah BaIai Bomba dan Penyelamat Genting Highlands, Bent0ng, Cameron Highlands, Nenasi dan Storm Pahang.

“Kita juga telah menggunakan khidmat anjlng penge san sebanyak dua ek0r dan menerima bntuan dari PoIis Diraja Malaysia dan Ang katan Perthanan Awam Malaysia (APM).

TerdahuIu, myat Yap Koon Lau telah ditemui pada jam 10.15 pagi semalam di bawah tlmbunan ka yu baIak dan pasir kira-kira 200 meter dari lokasi lnap desa tersebut.

Salam tkziah semoga keluarga mndiang tabah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: K! ONLINE via DBONGKAR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*