Akhirnya terbongkar kenapa suami Shila Hamzah tak nak keluar rumah. Ini apa yang suami dia buat sampai dia rasa tak selesa

Nama Shila Amzah bukan lagi asing dalam persada seni tanah air. Bakat nyanyian pemilik nama Nurshahila Amir Amzah ini tidak hanya dikagumi di dalam negara bahkan turut meraih perhatian peminat muzik di negara China.

Shila yang mula berkecimpung dalam industri muzik sejak usia belasan tahun mengikut jejak langkah bapa tersayang yang merupakan salah seorang penghibur terkenal negara, Dato’ ND Lala atau nama sebenarnya Dato’ Amir Amzah Salleh.

Meniti usia 31 tahun pada 13 Ogos lepas, Shila yang kini sibuk dengan rutin hariannya sebagai isteri dan ibu tetap tidak melupakan kerjayanya sebagai penyanyi. Ada sahaja kelapangan, pasti Shila akan memenuhi undangan nyanyian.

Kehidupan Shila juga lebih bermakna sejak kehadiran cahaya mata sulung, Seth Uwais. 31 Ogos lepas bersempena Hari Kemerdekaan juga merupakan ulang tahun kelahiran yang ke 2 buat anak comel ini.

Sekarang bila dah ada Seth kena bertanggungjawab untuk bimbing diri sendiri ke arah yang lebih baik.

Apa-apa yang lepas, Sha dah takkan toleh ke belakang dan hidup dalam penyesalan. Apa yang penting adalah sekarang Sha sedar banyak perkara, yang lebih menjadi keutamaan untuk Sha didik diri dan anak inshaAllah.”

Tiada Angin, Tiada Ribut

Tiada angin tiada ribut, perkongsian terbaru penyanyi Shila Amzah mengejutkan ramai apabila memaklumkan sudah menfailkan c.erai.

Perkara itu dimaklumkan oleh Shila menerusi Instagram miliknya sebentar tadi. Menerusi entri itu, Shila berkata sudah dua bulan dia bersama anaknya tinggal di rumah kedua ibu bapanya.

Namun, satu demi satu dugaan menimpa apabila rumah ibu bapanya di Langat dinaiki air dan kini mereka sekeluarga menumpang di rumah makciknya selepas hilang tempat berteduh.

Kata Shila lagi, perc.eraiannya masih dalam proses apatah lagi pihak sebelah sana seolah mahu memanjangkan perkara tersebut.

Ujarnya lagi, dia tidak boleh bersabar lagi kerana Shila berkata dia kini cuba sebaik mungkin untuk menjaga hati dan nama semua pihak.

Suami masih dalam rumah, buat dia tak selesa nak balik

Menurut Shila, dia mempunyai rumah di Cyberjaya namun tidak selesa untuk pulang kerana suaminya masih berada di rumahnya.

“Sha dah file c.erai ..but unfortunately still on going process sebab dia decide nak prolong benda ni..Cuma bila dah jadi macamni, sha dah tak boleh nak sabar lagi sebab Sha pun trying my hardest to survive and jaga hati dan nama baik semua orang.

“Sekarang bila tengok rumah di Langat dah jadi macam ni.. rasa sedih sangat, sebelum ni tumpang berteduh kat rumah mak abah..tapi sekarang kita semua pula hilang tempat berteduh ,sekarang kita semua tumpang rumah Aunty sha.

Sha ada rumah kat Cyberjaya pun tak selesa nak balik sebab si dia masih berada di rumah sha,” tulisnya.

Kata Shila, dia bersama anak dan semua keluarganya tinggal di satu bilik buat sementara waktu sehingga banjir di rumah ibu bapanya reda.

“Kalaulah Anak Tak Bangun Ke Toilet…, Shila Amzah Kongsi Cerita Detik Cemas Lalui Banjir!

Tanpa persediaan mental dan fizikal, banjir besar yang melanda Lembah Klang pada Sabtu lalu benar-benar meninggalkan kesan pada semua. Penyanyi Shila Hamzah antara yang turut berdepan detik cemas melalui situasi banjir apabila rumahnya tiba-tiba dimasuki air dengan pantas.

Malah menurut kata Shila, saat cemas itu, apa yang fikirkannya ketika itu adalah anaknya dan kelengkapan anak kecilnya.

Melalui Twitter dan Instagramnya, Shila berkongsi ceritanya saat berdepan detik mencemaskan itu. Malah menurut kata Shila, dia bersyukur kerana dikejutkan anak angkat perempuannya yang ketika itu mahu ke tandas. Barulah Shila dan keluarga sedar air sudah pun memasuki rumah mereka.

“Alhamdulillah we are safe, barang-barang kat rumah semua habis sebab banjir. Kucing-kucing semua kita berjaya selamatkan.

“Thanks you for all your prayers. Yang penting alhamdulillah kita selamat.

“Kalau my daughter tak bangun nak ke toilet, kita semua pun nyenyak tidur kat bilik bawah,” tulisnya berkongsi melalui Twitter.

Dalam pada itu, melalui Instagramnya, Shila turut berkongsi cerita ketika melalui momen mencemaskan itu. Namun apa yang difikirkan ketika itu bukanlah dirinya, tetapi dua anaknya dan keluarga.

“Tak boleh bayangkan yang duduk atas bumbung berjam-jam sebelum bantuan sampai. Babies, mak-mak dalam pantang, orang tua. Ya Allah. Semoga semuanya dipermudahkan untuk semua yang terkesan.

“Thank you buat semua yang tolong kitorang semalam. Sha tak ingat apa dah, ambil phones, pampers, susu, bantal busuk and sepasang baju dia. Memang fikir anak je.

“Nasib la ada Syahir tinggi boleh angkat Seth. Masa kitorang keluar pukul 6am air kat dalam rumah sampai lutut.

“Tapi rumah kitaorang agak tinggi sikit. Lepas tu turun ke jalan jadi paras dada. Suruh my daughter pakai pelampung lengan tu. Ya Allah ,” tulisnya berkongsi.

Dalam pada itu, menerusi entri terdahulunya, Shila juga sedaya upaya memindahkan keluarganya untuk ke rumahnya di Cyberjaya. Semoga yang baik-baik sahaja buat Shila Amzah dan keluarga kini.

Kredit : RK/NO/FB

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!I

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*