Baru Je Najib Minta Tolong Tengku Zafrul Baca Komen2 Rakyat, Sekali PM Keluar Kenyataan Berikut

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Razak meminta Menteri Kewangan, Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul Aziz membaca komen-komen rakyat yang menggesa pengeluaran i-Citra Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dalam Facebooknya sendiri.

Bekas perdana menteri itu berkata, ramai rakyat di negara ini bagaikan jatuh ditimpa tangga akibat musibah banjir, selain berdepan dengan kesan kenaikan harga barangan dan pelaksanaan perintah kawalan pergerakan yang berbulan-bulan.

”Ramai pula bagaikan jatuh ditimpa tangga akibat musibah banjir. Tengku Zafrul, tolonglah baca komen-komen rakyat dalam FB sendiri,” katanya dalam hantaran di Facebook.

Parti UMNO telah beberapa kali mendesak kerajaan membenarkan pencarum melakukan pencaruman terakhir KWSP sebanyak RM10,000 sekali gus sebelum ini bagi membolehkan rakyat yang masih terkesan akibat pandemik Covid-19 dapat meneruskan kelangsungan hidup mereka.

Malah, rintihan agar pengeluaran itu dibenarkan kerap kali disuarakan oleh individu-individu yang memerlukan melalui Facebook Najib, Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dasuki,

Tidak kurang juga gesaan sama turut disuarakan oleh orang ramai kepada Tengku Zafrul menerusi Facebook beliau.

Namun setakat ini belum ada respons positif daripada kerajaan mengenai permintaan pencarum.

PM ISMAIL SABRI BERITAHU SEBAB KENAPA KERAJAAN TIDAK AKAN LULUS ICITRA LAGI WALAUPUN RAMAI RAKYAT KENA BANJIR

P3rdana Men teri, Datuk Seri IsmailSabri Yaakob berkata ker4jaan tidak ber cadang untuk mem benarkan pengeluaran iCitra RM10,000 buat kali kedua walau pun dapat desakan be berapa pimpinan p0litik selepas rak yat meng hadapi bencana banjir yang mel4nda negara baru-baru ini.

Banjir: Kerajaan dah bagi bantuan kewangan, tiada iCitra RM10,000, kata PMKerajaan tidak ber cadang membenarkan pen geluaran iCitra Kumpulan WangSimpananPekerja(KWSP) RM10,000 sekali lagi walaupun didesak beberapa pemimpin p0litik selepas rakyat berdepan bencana banjir.

Perdana Menteri, IsmailSabri Yaakob, ber kata ia berikutan kerajaan sudah men yediakan bantuan kewangan kepada syarikat dan individu bagi me ringankan beban mereka yang ter jejas.

“Kalau beri alasan nak buka per niagaan baru kerana terjejas banjir, TEKUN sudah tawar RM10,000, pinjaman mudah tanpa faedah dan m0ratorium tak perlu bayar setahun.

“Bank seperti BSN juga akan beri pinjaman RM10,000 secara pinjaman per sendirian untuk beli barangan ke perluan asas rumah dengan tanpa faedah dan enam bulan m0ratorium,” katanya pada sidang media selepas men ghadiri program gotong-royong pem bersihan kawasan ter jejas banjir di Taman Sri Nanding dan Kampung Dusun Tua.

Sebelum ini, Ketua PemudaUmn0, Asyraf Wajdi Dusuki, me mohon kerajaan atau mana-mana kesatuan sekerja tidak menggunakan alasan simpanan hari tua berhubung isu pengeluaran iCitraKWSP sebanyak RM10,000.

Kredit:MG/PakDin

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jan gan Lupa K0men Dan Share Ya. Terima Kasih. J0m Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas k0men-k0men yang di berikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk me mantau kesemua k0men yang ditulis disini. Segala k0men adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan sepertiberikut.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*