Ditduh ‘lalok’ remp0h kereta lain, ini kenyataan pihak p0lis selepas rakan dedah pemandu treler sudah meningg4I dunia

K3s berkaitan pemandu mab0k dan di bawah pengaruh barang terIarang kerap kali berIaku. Lebih-lebih lagi melihatkan pemandu kenderaan berat yang sering dipandang neg4tif oleh beberapa pihak disebabkan lsu-lsu sebelum ini.

Namun, sebagai masyar4kat yang bijak, tidak seharusnya kita memuk0l rata tanggapan negatif dengan mengaitkan pemandu kenderaan berat dengan barang terlar4ng jika terjadinya kemal4ngan kerana boleh jadi pemandu dan kenderaan mengaIami masalah lain.

Pemandu treler dituduh lal0k

Hal ini samalah seperti perkongsian video salah faham yang dimuat naik semula oleh laman Facebook Galeri Lori Bas apabila seorang wanita dengan mudah menud0h seorang lelaki pertengahan usia dalam keadaan ‘lal0k’ kerana meremp0h beberapa buah kenderaan di pinggir jalan.

VIDEO

Rakan dedah pemandu treIer sudah meninggal dunia

Video yang tular itu telah mendapat respon daripada pemandu lori yang lain dengan memaklumkan tud0han tersebut sama sekali tidak tepat kerana pakcik yang memandu treler berkenaan telah menigaI dunia disebabkan masalah jant0ng.

Boleh jadi ketika kej4dian dia telah mengaIami ser4ngan jant0ng dan tidak dapat mengawal kenderaan yang sedang dipandu.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, ramai warganet telah meninggalkan pelbagai k0men berhubung video yang tuIar itu.

Patutnya tanya dulu keadaan pakcik tu

Mereka juga berasa ralat dengan tindakan wanita yang merakam kerana menud0h pemandu treler berkenaan dalam keadaan ‘lal0k’ sedangkan mungkin dia sedang naz4k setelah mengalami ser4ngan jant0ng.

Dikesempatan itu, warganet telah mengucapkan salam takziah kepada keluarga pemandu treler yang dikenali sebagai Pakcik Shukri dan mendoakan agar r0hnya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.

Sebabkan sibuk nak merakam, hilang satu ny4wa

Minta maaf la kak pada keluarga arw4h

Innalillahiwainailahirajiun, salam takziah buat ahli keluarga

Tulah akibat suka2 viral kan orang

Polis sahkan pemandu lori tular kena ser4ngan j4ntung, bukan m4buk

SUNGAI BULOH – Sakit dada akibat serangan jantung disyaki punca seorang pemandu gagal mengawal lori yang dipandunya lalu merempuh tiga buah kenderaan di Jalan BRP 8/2, berdekatan Kilang Daikin, dekat sini semalam.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Shafa’aton Abu Bakar berkata, pihaknya telah terkesan satu video tular di media sosial memaparkan seorang lelaki tempatan telah terlibat dengan satu kemalangan bersama tiga buah kenderaan.

“Pemandu lori tersebut dipercayai sakit dada menyebabkan lori dipandunya hilang kawalan lalu melanggar tiga buah kereta yang diparkir di bahu jalan di lokasi sekitar pukul 10.45 pagi.

“Bagaimanapun, pemandu lori yang dikenali Ahmad Sukri Abd Samad berusia 49 tahun itu disahkan meninggal dunia di Hospital Sungai Buloh pada pukul 12.09 tengah hari semalam dan punca kematiannya adalah ‘Myocardial infacrtion’ atau serangan jantung,” ujarnya.

Jelas beliau, orang awam dinasihatkan agar tidak membuat sebarang spekulasi bagi menghormati waris dan keluarga mangsa.

Katanya, kes disiasat dibawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Terdahulu, video berdurasi 48 saat tular di media sosial memaparkan seorang wanita menuduh pemandu lori terbabit mabuk selepas melanggar beberapa buah kenderaan di lokasi.

Salah seorang rakan mangsa menerusi satu perkongsian klip video di laman aplikasi TikTok dikenali Siva menjelaskan rakannya itu terkena serangan jantung dan sudah meninggal dunia.

Berikutan itu, pengguna media sosial mendesak wanita terbabit memohon maaf secara terbuka kepada keluarga mangsa atas tuduhan yang tidak berasas itu

 

Sumber: Facebook Galeri Lori Bas via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*