Selepas meng4ku ambil svntik v4ksin, Ellie Suriaty ded4h apa yg berlaku

Terdahulu Ellie ded4h mereka sekeluarga belum mengambil svntikan v4ksin sebaliknya mengam4lkan pemakanan sunah yang sudah diambil sekian lama.

Katanya, dia bukan menol4k atau ant1v4ksin memandangkan sejak kecil sudah mengambil beberapa jenis svntikan seperti rakyat lain namun program v4ksin C0v1d-19 terbaharu ini masih belum diuj1 sepenuhnya.

“Saya ambil Sinov4c sebab KJ ambil Sinovac” – Ellie Suriaty

PETALING JAYA – Demi p4tuh kepada suami, pelakon Ellie Suriaty memaklumkan dirinya sudah lengkap menerima v4ksin Cov1d-19.

Ellie atau nama sebenarnya, Ellie Suriaty Omar berkata, dia sudah lengkap div4ksin sekitar hujung November dan apa yang dilakukan itu demi suami tersayang, Azri Iskandar.

“Saya ambil Sinov4c sebab Khairy Jamaluddin kan ambil Sinov4c. Kita ikut Menteri Kesihatan lah.

“Dos pertama pada lewat Oktober dan kemudian, dos kedua (November). Saya dapat tawaran bekerja di Sarawak sebab itu juga.

“Orang yang dah v4ksin ke atau antiv4ksin, tiada siapa nak dij4ngkiti Cov1d-19. Jadi, masing-masing pun dia ada dia punya cara-cara penceg4han. Begitu juga saya semasa belum div4ksin. Saya tak pernah kena Cov1d sebab saya buat langkah penceg4han,” katanya ketika ditemui Kosmo! Online sebentar tadi.

Ellie ditemui usai sid4ng media pel4ncaran filem terbaharu ar4han Osman Ali, Telaga Suriram di The Majapahit Restaurant, Mont Kiara, Damansara.

Ellie, 52, memberitahu, dia tergerak untuk mendapatkan v4ksin Cov1d-19 disebabkan tidak mahu ingk4r dengan suaminya.

“Saya ambil v4ksin sebab Azri Iskandar. Dia dah bagi saya masa hampir dua tahun untuk melu4hkan apa yang patut dilu4hkan (tentang v4ksin Cov1d-19).

“Azri cakap pada saya dia dah beri saya dua tahun dan sudah sampai waktunya untuk saya ‘to call it quits’ (berhenti).

“Azri suami saya dan selagi dia masih lagi suami dan dia dah bagi saya tempoh (buat pertimbangan v4ksin). Dia respek saya punya pendirian.

“Dah sampai masa saya kena ikut cakap suami. Sejujurnya, memang berper4nglah sekejap dalam diri cakap ‘taknak v4ksin’ tapi dia suami saya dan saya sangat menghormatinya.

“Apapun yang berlaku kepada diri saya dan anak-anak, dia yang kena t4nggunglah,” ujarnya.

Dalam pada itu, Ellie men4fikan seker4s-ker4snya dirinya adalah seorang antiv4ksin seperti disif4tkan segelin.tir pihak sebelum ini.

“Kalau saya anti v4ksin, dari dulu saya takkan cuc.uk apa-apa v4ksin pun. Cuma, apa yang saya persoalkan tentang v4ksin Cov1d-19 ini adalah tentang keberkes4nannya kerana dibuat secara terburv-bvru,” ujarnya.

Sebelum ini, Ellie merupakan antara selebriti tempatan yang l4ntang menol4k svntikan v4ksin termasuk untuk kedua-dua anak mereka yang berusia 17 dan 12 tahun atas faktor kesel4matan dan kesihatan.

Pun begitu, dalam kel4ntangan menol4k sunt1kan v4ksin Cov1d-19, suami Ellie iaitu Azri akhirnya kecund4ng apabila dalam diam-diam selesai menerima dua dos sunt1kan v4ksin demi tuntutan pekerjaan sekitar September.

Pasangan selebriti berkenaan turut menc3tuskan kontrovers1 apabila membuat laporan pol1s pada 30 Ogos lalu untuk menol4k sunt1kan v4ksin bagi pelajar sekolah yang diw.ajibkan pihak kerajaan.

IMG_4794

Sumber:Dunia Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*