“Ramai Bertanya Kenapa Ekin Awak 0k Ke Tak? Ini Respond Ekin Selepas Memuat Status Di IG

Isteri kepada penyanyi dan penyampai radio Mawi, Ekin memaklumkan dirinya mengalami tek4nan dan ment4l breakd0wn apabila diajukan soalan mengenai rumah tangga mereka.

Hal itu susulan daripada ketiadaan Ekin ketika majlis pelancaran filem H4ntu Kuat Ketawa yang berlangsung di ibu kota pada minggu lalu.

“Bagi sahabat-sahabat yang ramai bertanya kenapa Ekin awak ok ke tak?? terima kasih bebanyak ok.

Cerita dia yang buat Ekin str3ss dan ment4l breakd0wn tu bila ramai yang DM dan tanya ‘kenapa tak nampak ekin kt majlis pelancaran Hantu Kuat Ketawa aritu?? ada mas4lah rumahtangga ke?? dah tak sefahaman dgn mawi ke?? gado ke? p1sah ke?? Allahuakbar,” maklum Ekin menerusi hantaran video di Instagram.

Ded4h Ekin, hakikat sebenar yang berlaku apabila anak-anaknya diuji pos1tif v1rus CVDI9 dan mereka sekeluarga terper4ngkap untuk menjalani proses kuarant1n di Johor Bahru.

“Sebenarnya nak dijadikan cerita beberapa hari kami diuji dengan anak-anak semua positif cov1d kat Johor Bahru dan kami semua stvck terp4ksa quar4ntine kat sini.. “Ment4l breakd0wn sangat-sangat dan str3ss jaga anak-anak kecil yang mer4gam menang1s s4kit kene CVDI9 ni Allah je yang tau, camana pun majlis kene diteruskan. “Pastu bila ada pulak kata-kata ftnah nak cakap macam-macam tanpa s1asat, benda camni bole buatkan kita lagi d0wn. So pada yang cakap macam-macam tu pleaselah stop it,” tegasnya.

Ekin atau nama sebenarnya Nora’Asikin Rahmat telah berkahwin dengan Mawi pada 20 Disember 2008 dan mereka dikurniakan seorang anak bernama Cahaya Malaika, 10 tahun. Sumber: Gempak

Lama Menyepi Dari Dunia Seni. Akhirnya Mawi Ded4h Alasan Buat Ramai Yang Terkedu. Siap Ada Keluar Lend1r B1suk Lagi.

PERNAH ‘hilang’ sekejap daripada dunia hiburan sekitar 2015, penyanyi dan pengarah Mawi mended4hkan dia ketika itu mengal4mi penyak1t m1steri. Berkongsi pengalaman itu, Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, 38, berkata, cairan merah keluar dari mulut secara tiba-tiba membuatkan dia tidak boleh tidur seperti biasa.

Tambahnya, pemeriksaan kesihatan yang dilakukan juga tidak menunjukkan dia mengalami sebarang peny4kit. “Masa nak gos0k gigi, nak buang buih dalam mulut tapi keluar warna merah cairan merah tapi ingatkan gusi berdrh, tapi bila kumur saja keluar cairan merah.

“Bila baring, tiba-tiba rasa tekak ada benda mengalir, pergi toilet untuk buang air dan waktu itu cairan merah makin lama makin banyak. Saya tak boleh nak baring dan tidur duduk. “Tapi tak boleh nak tidur sebab cairan merah dah mengalir dalam pervt. Pagi itu pergi hospital tapi doktor tak dapat nak kesan apa-apa,” katanya.

Perkongsian Mawi itu dilakukan pada sesi IG Live berjudul Pengarah Tanpa Gagal anjuran Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM) dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) pada malam Khamis.

Sesi yang diadakan melalui akaun Instagram Wartawan Hiburan itu adalah bagi menyemarakkan sambutan Festival Filem Malaysia ke 31 (FFM-31) yang akan diadakan pada 10 Disember depan. Moderator yang terlibat dalam sesi berkenaan ialah bekas wartawan Melodi, Nik Syafik dan bekas wartawan Muzik Muzik, Mohd Faris.

Sesi tersebut turut disertai pengacara terkenal, Datuk Aznil Nawawi yang dijemput oleh moderator selepas setengah jam siaran berlangsung. Dalam pada itu, juara Akademi Fantasi musim ketiga ini memberitahu dia juga mengalami kejadian misteri lain iaitu hilang ingatan untuk beberapa minit.

“Hari yang sama selepas Asar, benda itu keluar lagi dan saya rasa mt sekejap dan selepas itu saya rasa ada benda masuk dalam kepala saya balik. “Mata saya terbuka… saya tak kenal pun siapa di keliling saya. Ada seorang perempuan menangis sambil pegang saya. Masa itu saya terfikir siapa perempuan ini.

“Bidadari ke? Rupa-rupanya isteri saya menangis. Waktu itu saya hilang ingatan kejap tak kenal isteri dan anak. Ambil masa sikit dalam 15 minit hingga setengah jam,” ujarnya. Untuk rekod, Mawi berkahwin dengan Nora’ Asikin Rahmat pada 20 Disember 2008 dan dikurniakan cahaya mata perempuan Cahaya Malaika, 9.

Mawi bersama isterinya, Ekin dan anak mereka, Cahaya yang kini berusia lapan tahun. Sementara itu, pengarah filem Tiada Tajuk ini mengakui kejadian misteri itu turut menjejaskan kesihatan dalaman apabila dia mula menerima banyak ‘gangguan’.

“Dalaman diganggu dan nampak bukan-bukan. Bila benda itu keluar, dah macam lava, lendir keluar. Penuh satu badan. Berbau pula tu… busuk,” katanya. Untuk rekod, Mawi pernah mendapat gelaran gelombang Tsumawi, Mawi World, Mawimania dan Raja SMS selepas menjuarai program realiti pada 2005.

Fenomena Mawi berterusan apabila dia dijulang Bintang Paling Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) pada 2005, sekali gus menewaskan nama besar termasuk penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : mr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*