Terjatvh Dalam Perigi Sedalam 32 Meter Sejak Selasa, Misi Pencarian Rayan Masuk Peringkat Akhir

Vir4l di media sosial mengenai nasib malang seorang kanak-kanak berusia lima tahun di Maghribi, Rabat yang dilaporkan terjatvh ke dalam sebuah perigi ketika sedang bermain di utara pekan Tamrout, 100 kilometer dari Chefchaouen.

Terjatuh ke dalam perigi

Menerusi laporan, Rayan dipercayai terjatvh sedalam 32 meter menerusi satu saluran semp1it di dalam perigi berkenaan sejak Selasa yang lalu (8 Januari 2021). Sebelum ini, bapa kepada m4ngsa iaitu Khalid Agoram telah membuat laporan akan keh1langan anaknya sebelum dikenal pasti terperangk4p di dalam lvbang.

Misi operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang diketuai oleh Jabatan Perlindungan Awam Maghribi giat dilakukan dan bakal ditamatkan pada bila-bila masa. Keadaan kanak-kanak ini dilap0rkan berada dalam keadaan sed4r berikutan pihak berkuasa meletakkan kamera bagi melihat keadaanya dan dia dilaporkan mengal4mi keceder4an di bahagian kepala.

Ujar jurucakap kerajaan, Mustapha Baitas pasukan penyelamat meng0rek lub4ng selari dengan perigi berkenaan untuk membina terowong bagi mengeluarkan m4ngsa.

Salurkan bekalan kepada m4ngsa

Mengulas lebih lanjut, pasukan penyelamat turut menyalurkan bekalan oksigen dan makanan ke dalam tempat kanak-kanak itu terjatuh dan pihak perubatan telah bersiap sedia untuk memberikan raw4tan kepada mangsa. Setakat ini, sedalam 24 meter sudah digali oleh pihak berkuasa dan mereka masih memerlukan enam meter bagi mengeluarkan m4ngsa.

Menerusi semakan di media sosial, rata-rata netizen turut bersimpati dengan nas1b yang menimpa kanak-kanak ini dan turut menitipkan doa supaya urusan pencarian dapat dilakukan dengan secepat mungkin.

Semoga dipermudahkan urusan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : OHBULAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*