Pembantu Rumah Lari Pukul 5 Pagi, Sarimah Alami Munt4h Tahap Kr1tikal

PETALING JAYA – Pelakon dan pengacara, Che Puan Sarimah Ibrahim meluahkan rasa kec3wa apabila pembantu rumah yang dilayan dengan baik telah melar1kan diri pada pukul 5 pagi sekitar minggu lalu.

Menurut Sarimah, 44, sebagai majikan beliau melayan pembantu rumahnya dengan baik. Malah, beberapa hari sebelum kej4dian tersebut, beliau sekeluarga turut meraikan ulang tahun kelahiran pembantu rumah berkenaan.

“Beberapa hari sebelum itu, dia (pembantu rumah) sangat gembira dan selalu tersenyum dengan kami. Kami nyanyikan lagu selamat hari lahir, beri hadiah dan pelbagai lagi. Kami juga solat dan selawat bersama-sama, dia bukan main baik dan solehah.

“Saya ‘husnuzon’, tapi di manakah pelindungan untuk majikan seperti kami. Perlu ada perubahan dalam perjanjian bersama agensi,” tulis Sarimah dalam Instagramnya semalam.

Memburvkkan lagi keadaan, ketika kejadian pembantu rumahnya melarikan diri, pada masa yang sama, Sarimah telah dikejarkan ke kecem4san h0spital kerana mengalami munt4h yang tervk.

“Saya tidak memuat naik sebarang hantaran selama seminggu kerana minggu lalu cukup menc4bar. Minggu lalu daripada dikejarkan ke kecem4san h0spital kerana munt4h yang tervk kepada kejutan pembantu rumah melar1kan diri pada pukul 5 pagi.

“Saya dan keluarga masih dalam pemulihan cuba untuk kuat kembali. Alhamdulillah, Daddy (suami) turut s4kit tetapi sudah bertambah baik,” tulis Sarimah lagi.

Dalam pada itu, Sarimah mendedahkan doktor mengesahkan beliau hanya menghidapi flu perut dan bukannya c0vld-19.

“Saya telah membuat ujian calitan dan menurut doktor bukan c0vld-19. Doktor mengatakan, hanya flu perut dan satu-satunya orang yang tidak s4kit adalah orang yang melarikan diri itu,” tulis Sarimah.

Kejadian berkenaan benar-benar memberi pengajaran buat dirinya untuk tidak lagi mempercayai orang luar seratus peratus.

“Jangan sesekali pandang rem3h terhadap kesihatan anda dan jangan percaya kepada orang luar selain keluarga seratus peratus,” kata Sarimah.

Dalam pada itu, menerusi ruangan komen, Sarimah bersyukur tiada kejadian lebih buruk berlaku kepadanya dan keluarga.

“Saya dengar cerita yang lebih teruk. Alhamdulillah tiada kejadian yang buruk berlaku dan kami berada dalam keadaan selamat,” tulisnya lagi.

Pelakon berdar4h kacukan Melayu-Irish itu mendirikan rumah tangga dengan cucu Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan ke-10, Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar atau Tunku Jamie, pada 2 April 2015.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Tunku Sofia Najihah yang kini berusia tiga tahun.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*