Genap 2 tahun pemergian Ashraf Sinclair. Sekali ini titipan doa dari Bcl buat ramai yang sebak.

Penyanyi Bunga Citra Lestari (BCL) sudah dua tahun tanpa suaminya Ashraf Sinclair di sisi. Ashraf Sinclair pergi menghadap illahi pada 18 Februari 2020 akibat sakit jantung. Selepas Ashraf pergi menghadap illahi, kehidupan BCL dan kehidupan anaknya itu berubah.

Reda dengan ketentuan Ilahi, namun, BCL tidak menolak andai dirinya tahu Ashraf akan pergi, dia pasti menghabiskan lebih banyak masa bersama Ashraf. Menerusi perkongsian di laman ig, BCL serta anknya Noah kelihatan sedang menziarah kbr suaminya Ashraf Sinclair setelah dua tahun pemergian.

Dia juga berkata, hidup takkan sama tanpa suami disisi. Namun dia cuba menyesuaikan diri dan berharap ada hari yang lebih baik buatnya. “Visiting Daddy. Its been 2 years since you are gone.. Life is not the same without you here.. But we are adjusting.. We have more better days.. We are happier now. And we hope you are too.. Thank you for all your love, Daddy.. We miss u, a lot.. And love you, always..”

Bunga Citra Lestari berkongsi detik-detik terakhir sebelum suami tercinta disahkan pergi menghadap illahi. Semasa menemui Ashraf tidak sedarkan diri, Bunga berkata firasatnya kuat mengatakan bahawa suaminya itu sudah tiada, namun dia dan anaknya Noah Sinclair tetap berkers mahu membawa ke hospital.

“Seorang teman saya telefon dan saya kata macam Ashraf dah tiada… Noah kata Mummy jangan cakap begitu! Kita tak tahu jadi kita terus ke hospital. “Noah tanya… hospital boleh tolong tak? Saya kata kalau masih boleh, mesti boleh. Sampai di hospital, doktor juga lihat saya dan kata dia tak ada, tapi mereka mahu terus cuba (beri pertolongan),” katanya.

Selepas doktor memaklumkan Ashraf tidak dapat diselamatkan, Bunga berkata dia menerima berita pemergian itu dengan hati terbuka.

Selepas doktor mengesahkankan Ashraf pergi menghadap illahi, BCL dengan tenang menghampiri anaknya. BCL cuba untuk tidak menangis di hadapan Noah. Dia juga menjelaskan dengan tenang bahawa Ashraf telah kembali ke sisi Tuhan. Hari-hari saya, ya, saya bangun, saya menangis, selepas menangis saya cuba makan, saya boleh makan, anda tahu, hebat!,” jelas BCL.

Dalam kesedihannya, BCL mengakui bertanya lebih ramai orang yang lebih beragama, ini dilakukan untuk mengetahui keberadaan Ashraf Sinclair. Ketika itu, BCL mengaku keliru dan tidak tahu apa yang perlu dilakukan terhadap suaminya yang telah pergi menghadap illahi.

Ashraf tinggalkan isteri dan seorang anak lelaki bernama Noah Aidan Sinclair yang kini berusia 10 tahun. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

 

Sumber :IG BCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*