Tak boleh berdiam diri akhirnya Sharnaaz tampil muat naik sesuatu buat ramai tergamam

“Kami tak pernah bermusuh. Saya cuma ada isu dengan ibu bapa dia.” Demikian respons pelakon dan usahawan, Sharnaaz Ahmad mengenai hubungannya dengan penyanyi Shila Amzah yang dikatakan kembali bertaut. Pemilik nama lengkap Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad, 37, itu mengakui ada berhubung dengan pelantun lagu Patah Seribu itu selepas berpisah pada 9 Februa­ri lalu.

“Jujur saya cakap, kami ada juga mesej. Dia (Shila) melalui fasa yang saya sudah lalui. Mungkin dia mahu pendapat dan bercakap dengan saya, benda dah lama sangat, nak berdendam apa lagi,” kata Sharnaaz. Menurut Sharnaaz, komunikasi mereka lebih banyak ber­kisar tentang motivasi dalam kehidupan selepas kegagalan rumah tangga masing-masing.

“Orang hentam kita, bagi saya orang akan sentiasa bercakap. Saya cakap dengan Shila, kalau nak bahagia, hiraukan apa orang cakap dengan (membuktikan) kejayaan. Dengan itu, orang akan senyap,” katanya. Sharnaaz memaklumkan, selepas rumah tangganya dengan Noor Nabila bertemu noktah, dia umpama hidup sehelai sepinggang.

“Bina empayar sendiri supaya orang yang pernah kecam kita dahulu akan menyesal dengan kata-kata mereka,” ujarnya. Diusik pertanyaan ramai mendoakan agar dia dan Shila kembali bercantum, jawab Sharnaaz: “Kita tak boleh menghalang orang mendoakan. Jadi, saya terima sahaja (doa).”“Yang tentukan hanya Allah. Terima kasih yang mendoakan, saya tak boleh ramal masa depan. Kalau ada, ada. Kalau tiada, kita nak buat macam mana.

Pintu hati saya sentiasa terbuka untuk semua orang yang akan hadir dalam hidup.” Sharnaaz pernah bercinta dengan Shila atau nama sebenarnya, NurShahila Amir Amzah pada 2011 hingga 2013, namun hubungan terputus di tengah jalan kerana tidak mendapat restu keluarga Shila.

“Awak panggil keluarga saya bar*a. Saya tak akan maafkan” -Syada Amzah ‘sound’ siapa?

Ketika warganet sedang rancak ‘mengatur jodoh’ selebriti tersebut, ciapan adik kepada Shila Amzah iaitu Syada Amzah telah mencuri perhatian ramai. Mana tidaknya, dia seperti menyuarakan rasa tidak senang dengan situasi tersebut walaupun tidak merujuk kepada sesiapa.

Hina dengan kata2 menyakitkan. Dia juga meluahkan bahawa ‘seseorang’ itu pernah menghina keluarganya dengan kata-kata yang cukup menyakitkan. Jadi, dia sendiri mengakui tidak dapat memaafkan perkara tersebut dan menegaskan antara bersikap jujur dan biadap itu adalah hal yang berbeza.

Dalam pada itu, Syada turut membalas satu ciapan yang merujuk kepada berita tentang kakaknya serta aktor tersebut dengan menyifatkan ia sebagai sesuatu yang menjijikan. Sudah2 lah nak kenenkan… Beberapa komen daripada warganet yang turut berasa kurang selesa dengan berita tersebut juga dipersetujui oleh Syada apabila dia menekan button Retweet seakan memberi bayangan tentang apa yang dirasakan ketika ini

Susah nak maafkan kalau orang dah hina keluarga kita. Kalau dah babit nama keluarga memang tak syok la. Sehubungan dengan itu, menerusi ciapan yang dibuat oleh Syada, ramai yang telah tinggalkan komen dengan pelbagai pendapat.

Ada yang bersetuju dengan apa yang diucapkan adik kepada Shila Amzah itu dan ada juga yang merasakan tindakannya berkongsi hal tersebut seakan membuka pekung kerana membuatkan ramai pihak tahu kisah di masa lalu.

“Sibuk Dengan Hal Saya Sendiri”

Dalam pada itu, Sharnaaz di lihat tidak mengambil peduli atau terkesan mengenai dakwaan segelintir pihak yang cuba mengungkit kisah-kisah lampau mengenai diri nya. “Busy in my own world.. away from toxic and negativity..”

“Please Bagi Sha Ruang, Iddah Pun Belum Habis Lagi”

Sejak minggu lalu, nama penyanyi Shila Amzah menjadi bualan ramai apabila warganet mengaitkan dirinya dengan pelakon Sharnaaz Ahmad. Malah, ada segelintir warganet mahu mereka berdua kembali bercinta selepas pelakon itu dilihat memberikan sokongan buat Shila di AJL baru-baru ini. Susulan pelbagai isu muncul, Shila dilihat ada menulis panjang di Instagram mengenai keadaannya serta berharap agar diberi ruang.

Menurut Shila, dia tiada masalah dengan gosip yang timbul apatah lagi sudah lama berada dalam industri namun dia minta agar diberi sedikit ruang memandangkan dia baru sahaja berpisah. Kata Shila lagi, dia kini sedang menikmati momen indah selepas menjuarai AJL bersama SOG baru-baru ini.

“Sha okay je tau..Tapi if kalian okay with me , please bagi sha ruang. Selepas berpisah, Iddah pun belum habis lagi. This is the first time I get to , focus on me. Seumur hidup memang I always give myself away to people. Sha sedang menikmati #AJL36 , in sha Allah akan ada lebih lagi,” tulisnya.

Jelas Shila lagi, dia mengakui masih belum sembuh dan keutamaannya kini adalah untuk anak tunggalnya, Seth Uwais. Dalam entri tersebut, Shila turut mengucapkan terima kasih kepada mereka yang sentiasa memberikan kata-kata semangat kepadanya.

Tak Tolak Kalau Jodoh Dengan Shila Amzah. Rupanya Lepas Shila Berpisah Sharnaaz Akui Saling Bermesej Tentang Ini.

Pelakon Sharnaaz Ahmad menyedari ramai warganet mengusik dirinya untuk kembali bercinta dengan Shila Amzah selepas memberi sokongan kepada penyanyi tersebut ketika Anugerah Juara Lagu 36 (AJL36) baru-baru ini. Menurut laporan Utusan Online, dia mengakui tidak mampu menghalang kata-kata peminat yang sentiasa mendoakan tentang jodohnya namun percaya dengan perancangan Allah SWT.

“Orang mendoakan yang baik, bukannya tak baik. Jadi kita terima sajalah. Tapi, yang nak tentukan itu adalah Allah SWT. Tapi terima kasih atas doa-doa yang baik itu. “Cuma, kita tak boleh ramal apa akan jadi pada masa depan. Kalau ada, adalah. Kalau tak ada, nak buat macam mana? Saya akan ‘keep my windows open’ (terbuka) kepada sesiapa sahaja.

“Saya tak berani nak janjikan apa-apa. Saya tak akan mengatakan tidak atau mengatakan ya. Serah pada Dia,” katanya semalam. Selain itu, dia juga mempunyai jawapan sendiri apabila ditanya mengenai kesediaan bagi membaik pulih hubungan dengan keluarga Shila seperti dahulu.

“Tak tahulah. Kalau nak berdendam pun dah tua sangat dah kot,” ujarnya. Malah, pelakon berusia 37 tahun itu turut mendedahkan bahawa mereka berhubung menerusi telefon sejak Shila berpisah dengan bekas suami apatah lagi kedua-duanya pernah melalui kegagalan dalam rumah tangga.

“Terus-terang, kami ada saling mesej. Dia melalui fasa yang pernah saya alami, perpisahan. Mungkin sesekali dia nak dapatkan pendapat dan kami berbual. Sebenarnya, daripada dulu kami tak pernah bermusuh. “Saya cuma ada isu dengan ibu bapa dia saja, waktu itu. Tapi bagi saya, dah lama sangat dah. Nak berdendam pun untuk apa? Kami ada berbual dan dia ada bertanyakan bagaimana saya lalui pengalaman dulu sewaktu gagal dalam alam rumah tangga.

“Bagi saya, orang akan selalu bercakap dan hanya kita sahaja yang tahu diri sendiri. Hanya kita sahaja yang boleh buat diri sendiri bahagia. Nak bnh semua kata-kata nista orang itu, buktikan dengan kejayaan,” kongsinya.

Baru Je Lepas Sah Berpisah. Sekali Shila Amzah Tampil Dedah Satu Berita Baik.

Setelah mengesahkan bahawa dirinya bukan lagi bergelar isteri, penyanyi Shila Amzah turut menerima satu lagi berita baik. Ini setelah bekas suaminya, Haris Idraki Elias, telahpun keluar dri rumah miliknya yang terletak di Cyberjaya.

Sebelum ini, ketika proses mahkamah, Shila Amzah telah keluar dari rumah bersama anaknya, Seth dan tinggal di rumah ibu bapanya. Shila mengesahkan dia dah duduk di rumahnya di Cyberjaya menerusi satu post di IG, ketika menjawab persoalan dari seorang peminat. “Sha dah balik ke rumah di Cyberjaya ke.” Tanya seorang peminat setianya.

Ini jawapan dari Shila Amzah: “Sudah, syukur alhamdulillah. Saya dah penat mengemas rumah hari ini. Apapun ianya amat berbaloi. Nasib baik ada ibu saya dan beberapa lagi yang menolong saya kemas rumah.” Dalam pada itu, Shila Amzah juga bersyukur dengan semua penyelasaian yang telah dicapai. Proses perpisahan berjalan lancar serat rumah pun dah dapat duduk semula.

“Secara jujurnya, memang saya tak sangka, memang orang lain rasa macam cepat. Tetapi bagi Sha, memag rasa lama. Sehari pun rasa amat perit. Apapun Sha bersyukur semuanya.” Ditanya tentang punca perpisahan, Shila Amzah tidak mahu menjawab tentang soalan berkenaan. Apa yang penting baginya dia mahu menjaga dirinya dan juga anak mereka iaitu Seth Uwais.

“Banyak hal dah dipertimbangkan sebenarnya, tapi Sha tak boleh la cerita lanjut secara detail, apa yang penting mahu jaga Seth.”

Ditanya adakah dirinya dah bahagia, ini jawapan dari Shila Amzah: “Aku akan temui bahagia, walaupun kita tal lagi bersama.” Berkongsi keadaan rumahnya di Cyberjaya itu semalam, sudah pasti kini Shila seakan dapat menarik nafas lega selepas dapat pulang ke rumah sendiri. Ya, 8 Februari lalu, Shila mendedahkan tentang dirinya yang sudah sah berpisah dengan suaminya selepas selesai bicara k3s di mhkamah.

Pasti kini kehidupannya melalui fasa yang lebih stabil selepas dapat kembali berada di kediaman sendiri. Home sweet home kata orang. Apatah lagi sebelum ini warganet mengikuti perkembangan hidup Shila, pasti maklum akan kerinduannya untuk kembali ke rumahnya itu.

Di hantaran Shila itu, ada pula yang bertanya sama ada rumah yang ditunjukkannya adalah yang di Cyberjaya itu sebelum ia disahkan oleh dirinya. Ramai yang mengucapkan tahniah kerana kembali dapat tinggal di situ.

“Masyallah, So happy for your sis”, “Enjoy your life sweetheart… Senyum mu sgt manis”, “Alhamdullilah. Happy for u if u got back yr house at cyberjaya”, “Beautiful house hunny”, “Enjoy ur life & eat rambutan”, “cantik dan bersih.. Love u Sha..”, itu antara komen warganet kepada Shila yg juga anak kepada penyanyi dan pelakon, ND Lala ini.

Sementara itu, menerusi satu perkongsian di Insta Story, Shila apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya dan tiada siapa yang berkahwin mahukan perpisahan. “Semua orang berkahwin untuk mencari kebahagiaan. Tiada yang berkahwin untuk cerai dan berpisah. Apa saja kemungkinan atau kemudaratan yang berlaku pada diri kita pasti ada hikmah,” katanya.

Terdahulu, pada Disember lalu, Shila mengejutkan ramai pihak apabila membuat pendedahan sudah dua bulan tidak tinggal sebumbung dengan suaminya dan sudah menfailkan perceraian

Untuk info, Shila Amzah dan Haris Edraki Elias, yang merupakan pekerja bank di London, bernikah pada tahun 2018, dan mempunyai seorang anak lelaki yang kini berumur dua tahun lebih. Perkahwinan mereka hanya bertahan empat tahun.

Sumber : IG Shila Amzah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*