Selepas Amyra Rosli kena penyakit misteri, Ustaz yang merawat penykitnya dedah punca sebenar

Petaling Jaya – Pelakon, Amar Baharin menyatakan kerisauannya terhadap keadaan kes.ihatan isterinya yang juga merupakan pelakon jelita, Amyra Amyra Rosli yang kini dikatakan mengalami beberapa s.imptom p.elik seperti s.akit-s.akit badan dan batuk berpanjangan.

Menurut Amar, s.imptom-si.mptom tersebut sebenarnya telah berlarutan semenjak isterinya disahkan positif C.0vid19 sejak awal Mac yang lalu.

Dalam pada itu, bapa kepada dua orang cahaya mata ini turut mend.edahkan pihak doktor juga dikatakan g.agal untuk mengesan p.enyakit yang dialami oleh isterinya itu.

Tanpa mengetahui sebab, pelakon Amyra Rosli mende.rita p.enyakit mi.steri apabila mengalami s.akit sendi seluruh badan, selain kakinya bengkak dan lebam-lebam sejak seminggu lalu.

Ujar Amyra atau nama lengkapnya Nur Amira Izzati Rosli, 30, ketika dihubungi, sukar untuk menggambarkan keadaan dirinya ketika ini kerana mend.akwa dia tidak s.akit tetapi s.akit.

“Susah untuk saya cakap. Saya boleh bergelak ketawa dan berlakon seperti biasa mengikut kehendak babak. Tetapi hakikatnya saya alami s.akit sendi satu badan dan l.ebam kaki sampai tak boleh bergerak.

“Paling t.eruk, s.akit yang dialami ini meny.erang bahagian anggota badan yang saya gunakan untuk bekerja iaitu pergelangan tangan dan kaki.

“Kesannya t.eruk sampai saya tak boleh nak bekerja. Kalau waktu tidur malam, nak angkat selimut yang nipis pun saya tak larat. Kalau nak angkat telefon pula, rasa berat macam angkat batu,” katanya.

Ujar Amyra, dia sendiri tidak berani untuk mengaitkan s.akit yang dialaminya ada kaitan dengan sejarah ja.ngkitan C.0vid 19 pada 6 Mac lalu.

“Selepas mengalami s.akit ini, saya sudah pergi buat ujian makmal sebanyak dua kali di ho.spital, tapi kesudahannya doktor sendiri pun tak tahu punca atau pen.yakit apa yang saya sedang alami sekarang.

“Bacaan jantung, paru-paru dan d.arah sangat baik tak ada m.asalah. Bacaan sangat sempurna, jadi keadaan ini buatkan saya tertanya-tanya,” katanya yang turut berikhtiar dengan cara rawatan homeopati.

Ustaz Beritahu Kemungkinan

Kata isteri kepada pelakon Amar Baharin itu, selain mencuba homeopati, dia juga berusaha mencari penyelesaian menerusi rawatan islamik bersama seorang ustaz sejak semalam.

“Semalam cuma sempat buat panggilan video dengan ustaz, baru hari ini dia boleh datang rumah untuk berubat.

“Seperti dinasihatkan ustaz, saya sendiri pun tak ada fikir bukan-bukan atau tuju kepada sesiapa perihal s.akit ini. Cuma ustaz kata, berkemungkinan disebabkan saya jalani penggambaran di bermacam tempat seperti hutan, kawasan perkampungan dan h.ospital.

“Saya fikir positif saja, mungkin terlanggar atau terpijak benda itu memandangkan waktu mula-mula sakit, saya sedang datang h.aid,” kata Amyra.

Buat masa ini, Amyra terpaksa berehat dan cuti bekerja sementelah dalam beberapa hari ini, dia tidak terlibat dengan jadual penggambaran drama terbaharu lakonannya bersama Remy Ishak, Jangan Menangis Cinta.

Sumber : bigonewzz

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*