Rindu Pajeri Nenas Siti Sarah, Shuib Akui Tiada Selera Makan Hingga Susut 8Kg

 

Setiap kali menjelang Ramadhan atau sambutan hari raya, air tangan isteri merupakan sesuatu yang paling dirindui oleh suami dan anak-anak. Juadah kegemaran yang dihidangkan oleh isteri kita mungkin tidak sama dengan air tangan orang lain.

Begitulah apa yang dirasai oleh Pelawak Shuib yang terp4ksa menjalani Ramadhan pertama tanpa bidadari di sisi. Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 38, memberitahu h4l berka1tan makanan antara yang paling membuatkan dia sering terkenang akan arw4h isterinya.

Pajeri Nenas Menu Wajib Shuib

“Pernah juga ibu mentua masakkan pajeri nenas baru-baru ini, saya tak boleh makan sebab teringatkan arw4h. Itulah yang selalu dia masakkan untuk kami sekeluarga,”

Dalam pada itu, Shuib berkata, selera makan yang masih tidak menentu menyebabkan berat badannya semakin menurun dari 68 kilogram kepada 59 kilogram sekarang ini.

Saya jumpa pajeri nanas masakannya…Apabila ternampak saya jadi $ebak, 10 tahun saya makan masakan itu”.

Selain itu, Shuib turut berkongs1 rasa $ebak apabila terjumpa pajeri nenas kesukaanyang dibuat oleh Allahyarhamah ketika membersihkan peti sejuk beberapa bulan lalu.

Menurutnya lagi, dia tidak menyangka tidak dapat merasai lagi juadah tersebut selepas 10 tahun bersama.

Namun, demi anak-anak, Shuib berkata, dia cuba mem4ksa diri untuk makan agar ke$ihatannya tidak terjeja$.

Keluarga saya selalu pesan supaya makan agar tidak $akit demi anak-anak. Saya pak$a diri makan tetapi tidaklah terlalu berselera.

Memetik temubual Portal Murai.my kepada Siti Sarah ketika hayatnya, bekas penyanyi itu memberitahu menu kegemaran suaminya semasa di bulan Ramadhan.

” Suami Sarah ni agak demanding sikit jadi ada specific lauk yang dia nak especially Pajeri Nenas. Sama ada beli atau masak sendiri menu tersebut mesti ada di bulan Ramadan. Untuk anak-anak pula, Sarah akan pa$tikan ada ganjaran untuk mereka seperti bertanyakan menu yang mereka inginkan sebagai ganjaran buat mereka”

Video:

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*