Daulat Tuanku! Polis Pengiring TMJ Dapat Tabik Spring Dahulukan Ambulans.

Raja berjiwa rakyat. Begitulah gelaran yang diberikan oleh warganet kepada keperihatinan Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim apabila bert1ndak mengutamakan ny4wa individu lain yang berada dalam $ituasi kecema$an.

Terdahulu, satu klip vide0 berdurasi 20 saat memaparkan angg0ta p0lis peng1ring kepada Tunku Ismail seger4 memberi laluan kepada sebuah ambvlans yang kebetulan melalui jalan yang sama dengan konv0i baginda.

Polis pengiring dikenali sebagai Koperal Mohamad Saifulliman yang ketika itu bertuga$ sebagai escort TMJ, bert1ndak mema$tikan laluan lancar agar ambvlans tersebut dapat berger4k tanpa h4langan.

Klip tersebut dik0ngsikan di laman Facebook Friends of PDRM di mana sehingga kini meraih hampir 80,000 jumlah t0ntonan, ratusan komen dan shares.

Video:

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meny1fatkan Tunku Ismail sebagai pem1mpin berjiwa rakyat dan pendekatannya wajar diteladani pemimpin lain.

“TMJ saja satu-satunya h4mba Allah yang ada per1kemanusiaan. Tahniah esc0rt TMJ.

TMJ sebelum ini dipuji kerana lantang bersuara berhvbung ke$ pendraan Bella.

“Ini macam baru betul, tak lain tak bukan mesti TMJ titah suruh berikan laluan untuk ambvlans… kecema$an.

“Ini baru betul… ny4wa nombor satu. Contoh tauladan yang baik,” demikian antara komen netizen.

Selain itu, warganet juga turut memuji angg0ta polis berkenaan dan pasukan esc0rt yang bert1ndak mendahulukan perkara yang lebih utama.

Sebelum ini TMJ turut mendapat puj1an rakyat Malaysia kerana lantang bersuara berhubung i$u pendraan membab1tkan seorang remaja perempuan s1ndrom d0wn bernama Bella.

 

Sumber: MStar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*